حجت الاسلام سید حسین گلمیرزاده عصر چهارشنبه با اشاره به ویژگی ها و فضایل اخلاقی حضرت فاطمه (س) افزود: حضرت زهرا (س) متعلق به عصر و زمانی خاص و حتی اسلام نیست ، بلکه آن حضرت متعلق به همه ملت هاست؛ چرا که به عنوان دختر پیامبراکرم(ص) و همسر امامت ( همسر حضرت علی (ع))، مادر امامت و مادر حضرت معصومه(ع) به عنوان یک بانوی نمونه که امور زندگی را بدرستی رعایت کرده، الگو ست.
وی با اشاره به سخنرانی معروف فدکیه حضرت فاطمه (س) گفت: حضرت فاطمه (س) در عرصه سیاسی برای دفاع از امام و ولی خود خطبه معروف به فدکیه را ایراد کرد.
وی ادامه داد: در این سخنرانی حضرت فاطمه (س) 20 ویژگی از موضوعات مهم توحیدی را برای مردم تذکر می دهد که به تعبیر بزرگان یک دوره درس توحید و خداشناسی است.
حجت الاسلام گلمیرزاده با اشاره به سبک زندگی حضرت فاطمه (س) در عرصه اجتماعی گفت: در عرصه اجتماعی بیانات بسیار مهمی از آن حضرت که زندگی ما را رونق می دهد و به آموزه های دینی و قرآنی وصل می کند، تحت عنوان فرهنگ سخنرانی حضرت زهرا(س) به چاپ رسیده که در اختیار عموم قرار دارد.
وی مباحثی همچون همسر داری ، تربیت فرزند و نقش مادری ، کمک و دستگیری نیازمندان و فقرا ، ایثار و از خود گذشتگی و ترویج این فرهنگ را از جمله فضایل حضرت فاطمه (س) عنوان کرد.
وی گفت: ترویج فرهنگ همه ارزش ها به خوبی در زندگی حضرت زهرا (س) دیده می شود و همگان باید از این سبک زندگی الگو بگیرند.
فردا مصادف با دوازدهم اسفند ماه سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) است.
خبرنگار: مریم سلیمانی ** انتشار : نصراله ابراهیمی
7296/6070
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.