به گزارش خبرنگار ایرنا آیت الله سید محمد حسینی شاهرودی روز شنبه در دیدار روحانیون مستقر استان در سنندج با تسلیت ایام فاطمیه و شهادت حضرت زهرا(س) افزود: این بانوی بزرگوار اسلام خیر کثیر و مداومی است که هیچ نقصی در آن وجود ندارد و خیر و خوبی که در وجود این بانو نهفته، همه عالم را می‌تواند پوشش دهد.
وی گفت: گر روحانیون شناخت حضرت فاطمه را در برنامه‌های خود لحاظ کنند و بگونه‌ای تبلیغ کنند که سیره حضرت را در پاسخگویی به سوالات مردم درنظر بگیرند مردم نیز به برنامه‌های روحانیون گرایش می‌یابند.
نماینده ولی فقیه در کردستان با تاکید بر مطالعه در زمینه سیره حضرت زهرا(س) اظهار کرد: تربیت فرزند، بخشندگی، رعایت عدالت و غیره باید با الگوگیری از سیره و سبک زندگی حضرت فاطمه باشد تا مثمرثمر واقع شود چرا که در شرایط مختلف حضرت زهرا سراسر سیره و الگو است.
به گفته وی ابعاد وجودی حضرت زهرا نیازمند عمقی‌نگری است چون حضرت، فهم و درک این را داشت که حاضر بود از همه چیز بگذرد و در راه خدا گام بردارد.
آیت‌الله حسینی شاهرودی با تاکید براینکه باید در تمامی مناطق روستایی استان روحانی باشد، افزود: حفط وحدت بین شیعه و سنی رشد و ترقی را به همراه دارد و باید به این موارد پرداخته شود چرا که مشترکات بین شیعه و سنی بیش از 90 درصد است و این مشترکات باید به انسجام و همدلی بیانجامد.
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی کردستان نیز در این دیدار گفت: هم اکنون 70 باب خانه عالم در استان وجود دارد که 48 مورد از این خانه‌ها فعال است.
حجت الاسلام مختار کرمی با اشاره به اینکه سیاست سازمان تبلیغات اسلامی اعزام روحانیون به مناطق محروم است افزود: در این راستا به روستاهایی که بالای 200 خانوار جمعیت داشته باشند روحانی مستقر اعزام خواهد شد.
به گفته وی تمامی روستاهای کردستان که دارای شرایط اعزام روحانی مستقر هستند شناسایی شده‌اند و برای اعزام نیازمند کمک حوزه‌های علمیه هستیم.
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی کردستان با اشاره به اینکه چهار هزار گفتمان دینی در سال جاری در استان برگزار شده که بخشی از آن به همت روحانیون مستقر بوده است گفت: همچنین در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی، برگزاری کلاس‌های آموزش قرآن کریم و احکام شرعی از توان و ظرفیت روحانیون استفاده شده است.
وی آمار روحانیون مستقر را در سال گذشته 25 نفر و امسال 34 نفر عنوان کرد و گفت: پیش‌بینی‌ می‌شود این رقم به 50 نفر برسد.
در سال جاری 2 هزار و 70 مبلغ از سوی سازمان تبلیغات اسلامی برای تبلیغ در زمینه های مختلف به مناطق محروم و فاقد روحانی استان اعزام شده اند.
7348/1904
**خبرنگار: افسانه گلباغی/انتشار دهنده: مسعود احمدی
** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.