به گزارش خبرنگار ایرنا ، احمد عبادی روز سه شنبه در کارگاه آموزشی امر به معروف و نهی از منکر در جمع آمران به معروف و ناهیان از منکر در سالن اجتماعات اداره تبلیغات اسلامی آستارا افزود: فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی ما فراموش شده و برگزاری این برنامه ها برای تقویت و احیای فریضه ها ضروری است.
وی با اشاره به اینکه امر به معروف می تواند به اشکال زبانی، قلبی، نوشتاری و عملی اجرا شود، اضافه کرد: از چهار روش یاد شده، بیشترین توجه افراد به روش زبانی است و از روش های دیگر غافل هستند.
وی با اشاره به اینکه در قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر به رعایت حرمت ها تاکید شده است، تصریح کرد: افزایش سطح علمی، مطالعه و تکیه بر آموزه های دینی نقش مهمی در ترویج صحیح امر به معروف و نهی از منکر دارد و در اجرای این فریضه نباید از افعال و الفاظ توهین آمیز استفاده شود.
نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری و مدیر مرکز اسلامی هامبورگ آلمان نیز در این کارگاه آموزشی گفت: احکام اسلام دارای 2 بخش فردی و اجتماعی است و انسان دیندار به هر 2 بخش توجه دارد.
آیت الله رضا رمضانی نماز را مهم ترین بخش احکام فردی و امر و به معروف و نهی از منکر را مهم ترین بخش احکام اجتماعی خواند و افزود: معروف ها و منکرها باید مورد مطالعه و توجه قرار گیرند تا از تبدیل منکرها به تهدید جلوگیری شود.
وی تصریح کرد: دست ‌درازی به بیت‌المال منکر اقتصادی و مقاومت در برابر این منکر واجب است و انجام این نوع منکر دهن کجی و خیانت به آرمان های انقلاب اسلامی است.
شهرستان آستارا با 86 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و در همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشار : نصراله ابراهیمی
7105 / 7124/6070
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.