مهدی ولی پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: هشت خانه هلال در صومعه سرا و در ماسال، لنگرود، املش، آستارا، تالش، لاهیجان و سیاهکل هر کدام چهار خانه هلال در رضوانشهر ، شفت ، رودبار ، رودسر ، انزلی هر کدام سه خانه هلال ، فومن و آستانه اشرفیه هر کدام 2 خانه هلال و در رشت یک خانه هلال افتتاح شده است.
وی بیان داشت: خانه های هلال به منظور ساماندهی و آموزش داوطلبان، ارایه آموزش های عمومی به مردم با هدف ایجاد آمادگی در زمان وقوع حوادث احتمالی و مبارزه با آسیب های اجتماعی افتتاح شده است.
وی تصریح کرد: ترویج فرهنگ صلح و نوعدوستی، جذب ، سازماندهی و آموزش افراد ساکن در شهرها و روستاها بمنظور آمادگی برای ارائه خدمات امدادی و بشردوستانه در هنگام بروز حوادث و سوانح طبیعی و غیرطبیعی از جمله دیگر اهداف راه اندازی خانه های هلال است.
ولی پور با تاکید بر ضرورت ترویج فعالیت های خیرخواهانه و بشر دوستانه در جامعه اظهار کرد: تحقق این هدف راه اندازی خانه هلال در سطح مراکز دهستانها ، محلات و شهرهای گیلان در اولویت فعالیتهای جمعیت هلال احمر استان قرار دارد.
وی با بیان این که راه اندازی خانه هلال در دیگر نقاط گیلان در دست اقدام است، خاطر نشان کرد: راه اندازی خانه های هلال در گیلان به دلیل حادثه خیز بودن آن اهمیت ویژه ای دارد.
ولی پور با اشاره به حوادثی مانند سیل، زلزله، حوادث کوهستانی ، ساحلی و بارش برف اظهار کرد: چنین حوادثی همواره استان گیلان را تهدید می کند که آمادگی برای مقابله با این حوادث ضروری است.
هلال احمر استان گیلان دارای بیش از سه هزار امدادگر است.
خبرنگار: شادی خورشیدی سدهی ** انتشاردهنده: نصراله ابراهیمی
7286/6070
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.