به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار ایرنا ، حجت الاسلام هادی حبیبی در این نشست افزود : نماز جمعه، تریبون امامت و ولایت است که به واسطه نقش و جایگاه مهمی که در جامعه دارد، همواره پیگیر تحقق منویات و رهنمودهای امام راحل و رهبر معظم انقلاب است.
وی با اشاره به تاکید ویژه دین مبین اسلام به برپایی و اقامه نماز جمعه، اظهار کرد: برپایی نماز جمعه یکی از فرصت های کم نظیر در مسیر وحدت مسلمانان و پایگاهی فرهنگی برای رشد فکری و سیاسی افراد است.
رئیس شورای فرهنگ عمومی رضوانشهر تصریح کرد: نماز جمعه، سنگری برای حفاظت از ارزش ها و اصول اصلی و آرمان های والای نظام اسلامی است.
امام جمعه رضوانشهر با بیان اینکه یکی از اهداف اصلی اقامه نماز عبادی، سیاسی جمعه، تبیین و تشریح شرایط روز جامعه و آگاهی بخشی به مردم در حوزه های مختلف است، اظهار داشت: بیان و تشریح مسایل روز دنیای اسلام و همچنین اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در خصوص رویدادهای سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و فرهنگی جامعه، از دستاوردهای مهم و قابل توجه، اقامه نماز جمعه در سطح کشور است.
حجت الاسلام حبیبی با اشاره به نقش مهم نماز جمعه در افزایش معرفت و بصیرت مردم، گفت: مطالب وحدت بخش و روشنگرانه مطرح شده در خطبه های نماز جمعه، موجب وحدت و انسجام بیشتر مردم و تقویت روحیه امید و خودباوری در سطح جامعه در راستای مقابله با دشمنان انقلاب و اسلام می شود.
وی با اشاره به اینکه شرکت در نمازجمعه به منزله بیعت با ولایت فقیه و آرمان های والای نظام جمهوری اسلامی است، گفت: حضور گسترده و باشکوه مردم در صفوف نماز جمعه؛ یکی از نمادها و جلوه های بارز وحدت و انسجام مردم برای دفاع از اسلام و انقلاب است.
وی همچنین با اشاره به دستاوردهای گسترده و ارزشمند نماز جمعه در کشور، افزود: نماز جمعه مظهر اقتدار نظام و عامل وحدت و همبستگی است و تقویت روحیه اخوت و برادری و عامل افزایش و ارتقای بینش و دانش سیاسی است.
امام جمعه رضوانشهر، نمازجمعه را پایگاه اجتماعی، سیاسی و فرهنگی انقلاب دانست و گفت: در دین مبین اسلام بر برگزاری این فریضه الهی تاکید فراوانی شده و اجر و پاداش زیادی نیز برای برپایی این فریضه در نظر گرفته شده است.
رضوانشهر با حدود 80 هزار نفر جمعیت در 70 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.
خبرنگار : مهر علی گواهی ** انتشار : نصراله ابراهیمی
7293/6070
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.