به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار ایرنا ، سیدجلال سیدمحمدی در جلسه کمیته آرد و نان تالش افزود: جمعیت عشایر تالش برابر سرشماری سال 90 در حدود 9 هزار نفر بود و اکنون مطابق آمار غیر رسمی به حدود 14 هزار نفر رسیده است و با افزایش سهم ماهیانه آرد عشایر، سهم سرانه هر فرد عشایر از هفت کیلو به 12 کیلو افزایش یافت.
وی اظهار کرد: سهمیه قبلی آرد تا حدودی نیاز 9 هزار نفر عشایر را تامین می کرد و به لحاظ افزایش جمعیت آنها، افزودن به سهمیه آرد ضرورت داشت.
وی بیان کرد: بحران های طبیعی در تالش مشکلات خاص خود را دارند و در برف اخیر با ترس از مشکلات احتمالی جو روانی نادرستی در بین مردم ایجاد و باعث افزایش صف نانوایی ها شد.
وی بیان کرد: در چنین شرایطی پخت نان کافی امنیت خاطر مردم را بالا می برد و باید همواره برای مدیریت مسائل ناشی از حوادث طبیعی آمادگی لازم را داشته باشیم.
سیدمحمدی با اشاره به افزایش نانوایی های بدون مجوز و غیرقانونی در گوشه و کنار شهر تالش، برخورد با آنها را به منظور تامین سلامت مردم خواستار شد.
شهرستان تالش با بیش از 190 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان قرار دارد و حدود 14 هزار نفر آن عشایر هستند و در 40 تا 50 روستای مناطق کوهستانی و ارتفاعات سکونت یافته اند.
خبرنگار: سیدجلال سیدمحمدی ** انتشار : نصراله ابراهیمی
7106 / 7124/6070
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.