زهرا بدن آرا روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 2 دستگاه خودرو کتابخانه ای سیار، یکی ویژه شهرستان رشت و دیگری برای پوشش کتابخانه ای غرب گیلان با اعتبار 595 میلیون ریال از محل اعتبارات تملک دارایی سال 94 خریداری و تجهیز شده است.
وی اظهار کرد: در هر کدام از این کتابخانه های سیار، 2 هزار جلد کتاب جانمایی شده است که کتابخانه سیار شهرستان رشت قرار است پنج محله شهرک ارشاد، عینک، پارک دانشجو، پستک و حمیدیان را تا ساخت کتابخانه ثابت برای علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی پوشش دهد.
وی ادامه داد: کتابخانه سیار دیگر نیز شهرستان های تالش و آستارا و رضوانشهر را در غرب گیلان پوشش می دهد ،که روزانه یک دهستان از ساعت 7 صبح تا 2 و 30دقیقه بعد از ظهر ، با توجه به استقبال کتاب دوستان ، کتاب در اختیار علاقه مندان می گذارد.
بدن آرا یادآور شد: همچنین در روزهای اخیر کتابخانه میرزا کوچک خان جنگلی در رشت افتتاح شد که با این گشایش 750 متر مربع به فضای کتابخانه ای استان افزوده شده است.
وی اظهار کرد: باید برای حفظ داشته ها در حوزه های فرهنگی تلاش بیشتری انجام شود چرا که با ترویج فرهنگ مطالعه، خودآگاهی افزایش می یابد و افزایش خودآگاهی، ارتقای دانایی را به دنبال دارد.
بدن آرا تاکید کرد: اگرچه گشایش کتابخانه میرزا کوچک جنگلی رشت اندکی به فضای کتابخانه ای استان افزوده، اما همچنان نبود کتابخانه مرکزی در رشت با توجه به سرانه پایین فضای کتابخانه ای در استان محسوس است.
کتابخانه مرکزی رشت دارای هفت هزار و 600 متر مربع زیربناست که پس از 14 سال، به پیشرفت فیزیکی 58 درصد رسیده است.
در صورت افتتاح کتابخانه یادشده، 500 نفر بطور همزمان از خدمات این کتابخانه بهره مند خواهند شد.
103 باب کتابخانه نهادی، مشترک و مستقل در استان گیلان فعال است.
خبرنگار : مرضیه ضامن ** انتشار : نصراله ابراهیمی
1881/6070
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.