به گزارش خبرنگار ایرنا ، در این دوره از رقابت ها ، بیش از 60 شطرنجباز از شهرها و بخش های مختلف استان گیلان حضور داشتند که به مدت 6 روز با هم به رقابت پرداختند.
در پایان این رقابت ها که در کانون شطرنج شهرستان لنگرود برگزار شد، اتابک اسدی توانست با برتری برابر رقبای خود ، عنوان قهرمانی اولین دوره مسابقات شطرنج جام سردار شهید حسین املاکی را به خود اختصاص دهد.
همچنین فرهاد ترابی در مکان دوم این دوره از رقابت ها قرار گرفت و سجاد میرباقری نیز ، مقام سوم مسابقات شطرنج سریع جام سردار شهید حسین املاکی را تصاحب کرد.
در پایان از سوی مسئولان برگزاری این دوره از رقابت ها ، به نفرات برتر اولین دوره مسابقات شطرنج جام سردار شهید حسین املاکی ، لوح قهرمانی و جوایزی اهداء شد.
سردار شهید حسین املاکی در شب عاشورای حسینی 1340 در روستای کولاک محله از توابع شهرستان لنگرود دیده به جهان گشود، وی دوران خدمت مقدس سربازی را در سپاه گذراند و همزمان با آغاز جنگ تحمیلی با اولین نیروهای اعزامی از گیلان به سوی جبهه‌ها شتافت.
سردار شهید حسین املاکی که در عملیات های مختلف حضور داشت ، سرانجام در عملیات والفجر 10 مورخ نهم فروردین 1367 در منطقه عمومی 'سیدصادق' در ارتفاعات 'بانی نبوک' بر اثر استشمام مواد شیمیایی به آرزوی دیرینه‌اش دست یافت و به سوی معشوق شتافت.
مقام معظم رهبری درباره این شهید بزرگوار که ماسک محافظت شیمیایی خود را برای نجات جان یکی از سربازان به او داد، فرمودند: قهرمان یعنی این.
خبرنگار: حسین مجرد ** انتشار : نصراله ابراهیمی
7285/6070
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.