معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی از جریمه 4 میلیون و 200 هزار تومانی کارفرمایان برای به‌کارگیری مشمولان غایب در مشاغل خبرداد.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی سرهنگ حبیب جعفرزاده در جمع خبرنگاران به آخرین تغییرات خدمت سربازی و معافیت‌های وظیفه‌عمومی پرداخت و گفت: بر اساس ماده 63 قانون خدمت وظیفه عمومی اگر کسی مشمول غایبی را به کار بگیرد و در سرکشی‌ها دیده شود برای بار اول هزینه سالانه یک سرباز اما برای بار دوم و بیشتر، هزینه سالانه سه سرباز از آن‌ها دریافت می‌شود و هم‌اکنون هزینه در نظر گرفته شده 4 میلیون و 200 هزار تومان است.

وی در خصوص  تسهیلات کسر خدمت تاهل و فرزند و  معافیت مشمولان غایبی دارای فرزند معلول ذهنی گفت: سربازان متاهل به ازای هر فرزند سه ماه از سربازیشان کم می‌شود ونیز مشمولان غایبی که دارای فرزند معلول ذهنی و ناتوان کننده هستند، می توانند از خدمت وظیفه عمومی معاف شوند.

سرهنگ جعفرزاده ادامه داد: مشمولان خدمت سربازی دارای مدرک کارشناسی ارشد و بالاتر می‌توانند با ترجمه کتاب از کسری خدمت سربازی بهره‌مند شوند.

معاون وظیفه عمومی آذربایجان‌غربی از صدور اینترنتی مجوز خروج از کشور برای مشمولان استان خبرداد و گفت: سامانه اینترنتی خدمات خروج از کشور از جمله تسهیلاتی است که به زودی دراستان اجرایی می شود.

وی در خصوص میزان جرایم مشمولان غایب برای صدور کارت معافیت نظام وظیفه گفت:پایه جریمه‌ای مشمولان غایب دارنده مدرک دکترای پزشکی ۳۵ میلیون تومان، دکترای غیرپزشکی ۴۰ میلیون تومان است.

سرهنگ جعفرزاده اظهار کرد: بر اساس قانون خدمت وظیفه عمومی ادامه تحصیل در خارج از کشور دانش آموزانی که دیپلم یا پیش دانشگاهی را در داخل کشور اخذ کرده اند طبق ضوابط قانونی بلامانع است این افراد می‌توانند با وثیقه200 میلیون ریالی وجه نقد برای تحصیل به خارج از کشور مسافرت کنند.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی در رابطه با تمدید و یا تعجیل در موعد اعزام به خدمت گفت: مشمولان مدرک تحصیلی کاردانی، دیپلم و زیردیپلم که دارای دفترچه اعزام به تاریخ 19 اسفندماه 95 هستند درصورت تمایل می‌توانند با مراجعه به دفاتر پلیس +10 درخواست تمدید به تاریخ های 19 فروردین‌ماه یا 19 اردیبهشت‌ماه 96 داشته باشند.

وی به دارندگان کارت‌های معافیت قدیمی توصیه کرد که با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی پلیس+10نسبت به تعویض آن با کارت هوشمند اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند در صورت داشتن سوال یا نقطه‌نظر در رابطه با خدمت وظیفه‌عمومی به جای مراجعه حضوری با شماره 096480 تماس گرفته و یا به سامانه پیامکی 110206010 درخواست خود را مطرح و پاسخ آن را از طرف کارشناسان مربوطه دریافت کنند.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.