ابوطالب جوان روز سه شنبه با اعلام این خبر به خبرنگار ایرنا گفت: این جشنواره بین المللی از چهارم تا ششم اسفند ماه در تهران برگزار خواهد شد.
وی افزود: این جشنواره شامل بخش های پویانمایی، مستند و فیلم داستانی است و اثر بابک مجیدی جزو آثار داستانی راه یافته به بخش مسابقه این جشنواره مهم بین المللی است.
وی با اشاره به اینکه 55 فیلم داستانی از 28 کشور جهان در این جشنواره با همدیگر به رقابت خواهند پرداخت، اضافه کرد: این جشنواره به همت حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزار خواهد شد و بخش داوری آن بر عهده بهروز افخمی، احمدرضا درویش و مجید مجیدی است.
جوان گفت: فیلم کوتاه کلاغ پر به زندگی جهانگیر جعفری نیا از شهدای مدافع حرم استان گیلان پرداخته و پیش از این در جشنواره فیلم عمار، تقدیر شده و جایزه بهترین ایده فیلم داستانی جشنواره ملی عشق و ایثار را دریافت کرده است.
وی خاطرنشان کرد: در این فیلم کوتاه سه دقیقه ای بابک مجیدی نویسنده و کارگردان، الناز سیف اللهیان دستیار کارگردان، معین سنجریان تصویربردار، سیامک حسن زاده بازیگردان، یاسر هژبری مسئول کرین (وسیله بالابر دوربین) هستند و فریده هل عطایی، ابراهیم جنگجو، سوزان وصالی، هومن مجیدی، دنیا مصطفوی، الین سنجریان، آمیتیس حسن زاده، حدیثا عظیمی، کتایون ذینعلی مقدم، تارا معراجی و مهدیه موسی زاده به عنوان بازیگر نقش آفرینی می کنند.
بابک مجیدی متولد 1357 شهرستان آستارا از فیلمسازان مطرح ملی از سال 83 به صورت حرفه ای وارد عرصه ساخت فیلم های مستند و داستانی شد و علاوه بر فیلم کلاغ پر فیلم های لاتون، پارازیت، پروانه سفید، تاسوعای سلی، نویز، نوغانداری، سرزمین زیتون، آق اولر، بازمانده تتیس و زیر بال کاسپین را ساخته است و با ساخت مستند کوتاه نویز، نامزد سیمرغ بلورین بیست و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم فجر و برنده دیپلم افتخار سومین جشنواره فیلم شهر شده و از جشنواره ملی فیلم دانشجویی و چندین جشنواره منطقه ای جایزه گرفته است.
شهید جهانگیر جعفری نیا از شهدای مدافع حرم استان گیلان در بخش لوندویل آستارا متولد و بعدها ساکن شهرستان انزلی شده بود و امسال در عملیات مستشاری در منطقه حلب سوریه به شهادت رسید.
یازدهمین جشنواره بین المللی فیلم های 100 ثانیه ای به همت حوزه هنری انقلاب اسلامی و با شعار سینمای اخلاق در روزهای 4 و 5 اسفند ماه در تهران برگزار می شود و مراسم اختتامیه آن برای روز جمعه ششم اسفند ماه در تالار اندیشه حوزه هنری پیش بینی شده است.
شهرستان آستارا در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده و 400 هنرمند ساماندهی شده دارد.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشار : نصراله ابراهیمی
7105 /70 7124/60
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.