رئیس حوزه هنری کردستان روز سه شنبه در این رابطه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این فیلم در راستای آگاهی بیشتر دانشجویان از ماهیت و سیاست های استعماری دول غربی بخصوص آمریکا و انگلیس در طول تاریخ نسبت به مردم ایران در قالب جشنواره مردمی فیلم عمار برای دانشجویان اکران شد.
امین مرادی افزود: این برنامه همراه با پخش کلیپ ' ما ایستاده ایم' از تولیدات مرکز مستند سوره حوزه هنری، پخش بیانات رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) در خصوص سنی آمریکایی و شیعه انگلیسی در راستای توجه مسلمانان به حفظ وحدت اسلامی و همچنین برنامه ریزی دشمنان جهت ضربه زدن به وحدت مسلمانان اجرا شد و با استقبال خوب دانشجویان نیز روبرو شد.
در فاصله سال های 1295 تا 1297هجری شمسی در پی ورود استعمار پیر انگلیس به ایران قحطی بزرگی سراسر ایران را در پی گرفت که منجر به درگذشت بیش از 9 میلیون نفر از جمعیت 18 میلیونی ایران شد.
این اتفاق که در طول تاریخ بی سابقه است، بدلیل نفوذهای صورت گرفته توسط نظام سلطه و کوتاهی تاریخ نویسان آنچنان باید و شاید مورد توجه قرار نگرفت و در دوران معاصر نیز متأسفانه به آن پرداخته نشده است.
ابوالقاسم طالبی پس از ساخت فیلم' قلاده های طلا' از سال 1392 به منظور بیان واقعیت های این دوران فراموش شده و در راستای تعهد هنری، فیلم 'یتیم خانه ایران' را به تصویر در آورده است تا در آن درد و رنج مردم ستمدیده از دست استعمار را برای نسل های ناآشنا با آن دوران و حذف شده در تاریخ باز روایت کند.
7348/1904
**خبرنگار: افسانه گلباغی/**انتشار دهنده: مسعود احمدی
**آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.