به گزارش عصر سه شنبه واحد اطلاع رسانی پلیس گیلان به ایرنا، سرهنگ فرهاد فلاح کریمی گفت: در پی دریافت گزارشی مبنی بر فعالیت یک باند جعل اسناد و مدارک دولتی در شهرستان رشت، بررسی موضوع در دستور کار پلیس آگاهی استان گیلان قرار گرفت.
وی ادامه داد: طبق بررسی ها، کلاهبرداران جاعل خانواده زندانیانی که نیازمند تهیه سند و وثیقه بودند را طعمه قرار می دادند که کارآگاهان پلیس آگاهی با اقدامات پلیسی ، یکی از متهمان 65 ساله که به عنوان راننده در جلو درب دادسرا پرسه می زد را شناسایی و دستگیر کردند.
سرهنگ کریمی افزود: متهم مذکور پس از دستگیری به همدستی سه مرد 37، 44و 38 ساله سابقه دار اهل و ساکن رشت اعتراف کرد.
به گفته رئیس پلیس آگاهی گیلان، این افراد با دریافت وجه نقد از خانواده زندانیان، وعده تهیه سندهای معتبر را به آنها می دادند که متهمان در مخفیگاهشان دستگیر شدند.
وی خاطرنشان کرد: در بازرسی از مخفیگاه جاعلان 50 برگ وکالت نامه سفید امضاء و جعلی و مقدار قابل توجهی سند و اوراق قلابی اشخاص و شرکت ها کشف و ضبط شد.
وی گفت: جاعل این باند فنون جعل را از خارج از کشور فرا گرفته بود و این کلاهبرداران مبلغ 800 میلیون ریال از شهروندان رشت کلاهبرداری کرده بودند.
شهرستان رشت مرکز استان گیلان با شش بخش، 293 روستا و 18 دهستان، دارای 930 هزار نفر جمعیت است که 60 درصد آنها شهری و 40 درصد روستایی هستند.
7294/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.