به گزارش خبرنگار ایرنا، کارگران مشغول کارند به کارگردانی فاطمه شفیعی ، مردم چه می بینند به کارگردانی مهدی محمدپور و شنل قرمزی به کارگردانی طناز پور رمضانی به جشنواره منطقه ای تئاتر معلولان راه یافت.
بازیگران برتر نیز بر اساس گروه های مختلف معلولیت انتخاب و معرفی شدند.
مدیرکل بهزیستی استان گیلان گفت: چهارمین جشنواره استانی تئاتر معلولان با هدف ایجاد نشاط و شادابی با استفاده از ابزار هنر و شناساندن توانمندی های این قشر در رشت برگزار شد.
محمدرضا پارسی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 30 نمایشنامه به دبیرخانه جشنواره تئاتر معلولان استان گیلان ارسال شده بود که از این تعداد، 14 نمایشنامه برای بازبینی انتخاب شد که داوران این بخش نیز هفت نمایش را برای بخش جشنواره تئاتر معلولان برگزیدند.
وی اظهار داشت: از هفت نمایشنامه راه یافته به جشنواره استانی تئاتر معلولان گیلان، دو نمایش در بخش خیابانی، دو نمایشنامه کار با کودک و دو مورد صحنه ای به مدت سه روز در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان به نمایش گذاشته شد.
پارسی خاطر نشان کرد: خروس نگو یک ساعته، شنل قرمزی و گرگ دستی با چلفتی، مردم چه می بینند، از یاد رفته، پایان نامه، کارگران مشغول کارند و صحنه آخر از عناوین نمایشنامه های راه یافته در این جشنواره بود.
ایرج راد و اصغر همت از هنرمندان کشور و محمود طیاری از گیلان داوری این جشنواره را بر عهده داشتند.
بر اساس آخرین آمار،اسامی بیش از 45 هزار معلول در گروه های مختلف معلولیت بانک اطلاعاتی بهزیستی استان گیلان به ثبت رسیده است.
خبرنگار: شادی خورشیدی سدهی ** انتشاردهنده: کبیری
7286/2007

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.