به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام ابراهیم حاتمی روز چهارشنبه در جمع اعضای هیات امنای تعدادی از مساجد آستارا در اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان، افزود: وجود 87 مسجد در آستارا و فعالیت 50 کانون فرهنگی و پنج خانه قرانی در مساجد این شهرستان، نشانگر ظرفیت بالای مکان های مقدس در بین مردم است.
وی با اشاره به اینکه با جذب جوانان و مسئولیت دادن به آنها در حوزه های فرهنگی می توان از آسیب های اجتماعی پیشگیری کرد، ادامه داد: اجرای کارهای فرهنگی خودجوش و بدون چشمداشت مالی، نوعی ایثار در راه خداست و توسط اعضای هیات امنای مساجد و فعالان فرهنگی این حوزه انجام می شود.
وی اظهار کرد: اجرای برنامه های فرهنگی توسط جوانان، تاثیر عمده ای بر قشر جوان می گذارد و اعضای هیات امنای مساجد و مسئولان کانون های فرهنگی باید به این امر توجه کنند.
حجت الاسلام حاتمی از مساجد به عنوان مهم ترین مراکز مبارزه با جنگ نرم دشمن نام برد و ادامه داد: اعضای هیات امنای مساجد به همراه تشکل های فعال می توانند برای تقویت فرهنگ عمومی، برنامه ریزی و تلاش کنند.
او ساخت خانه های عالم را در روستاها ضروری دانست و گفت: باید اعضای هیات امنای مساجد آستارا با شناسایی خیرین، به ساخت خانه عالم در روستاها اقدام کنند، تا برنامه های تعلی بخش دینی و فرهنگی در روستاها به خوبی اجرا شود.
شهرستان آستارا در منتهی الیه غرب استان گیلان و در همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و دارای 87 مسجد است.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشار : نصراله ابراهیمی
7105 / 7124/6070

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.