نماینده مردم آستارا ر مجلس شورای اسلامی از آغاز لایروبی بندر این شهرستان به منظور فراهم شدن امکان ورود و خروج کشتی های بزرگ خبر داد.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای گفت: لایروبی بندر این شهرستان برای تعمیق بستر و کانال آن آغاز شده است و امکان ورود و خروج برای کشتی‌های بزرگ دریای خزر فراهم خواهد شد.

به گزارش جماران، غلامرضا مرحبا روز جمعه به خبرنگار ایرنا گفت: عملیات لایروبی با استقرار ۲ دستگاه لایروب سازمان بنادر و دریانوردی کشور در بندر آستارا آغاز شده است و ظرف یک و نیم ماه آینده به اتمام خواهد رسید.

وی اظهار کرد: شرکت خدمات بندری کاوه به عنوان مجری طرح بندر، وظیفه نگهداری کانال های لایروبی شده را بر عهده دارد و ۲ دستگاه لایروب نیز توسط این شرکت در بندر مستقر خواهد شد.

وی بیان کرد: بسیاری از کشتی های دریای خزر به دلیل عمق نامناسب این بندر از ورود و پهلوگیری در آن خودداری می کردند اما طی مذاکرات انجام شده با وزیر راه و شهرسازی، معاون پارلمانی این وزارتخانه، مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی و استاندار گیلان لایروبی بندر آستارا محقق شد.

 وی ادامه داد: طرح توسعه بندر آستارا با مشارکت بخش خصوی پیگیری می شود و از ظرفیت ۶۰ هکتار محدوده منطقه ویژه اقتصادی باید به درستی برای تولید ثروت و رفع بیکاری استفاده شود و شرکت خدمات بندری کاوه به عنوان مجری طرح بندر آستارا باید این بسترها را فراهم کند.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.