معاون وزیر کشور از تخصیص 2500 میلیارد تومان اعتبار برای احیای تالاب انزلی خبر داد.

معاون وزیر کشور، احیای تالاب انزلی را منوط به جدیت خاص مدیران استان دانست و بیان کرد: بیش از ۲۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای احیای تالاب انزلی تخصیص یافته، اما هنوز ابلاغ نشده است.

به گزارش جماران، بابک دین پرست ظهر جمعه در جمع خبرنگاران در بندرانزلی، از تشکیل بانک اطلاعاتی مربوط به میزان تصرفات سواحل خبر داد و اظهار کرد: این تصرفات توسط اشخاص حقیقی و حقوقی اعم از بخش های دولتی و غیر دولتی انجام شده است.

وی با بیان اینکه طی شش ماه گذشته مکاتبات لازم با نهادها، دستگاه ها، استانداران و فرمانداران مربوطه برای آزادسازی سواحل انجام شده است، افزود: کلیه مصوبات قانونی و ابلاغیه ها براساس مهلت قانونی شش ماهه آزادسازی که از سوی رئیس جمهور به دستگاه ها داده شده، صورت گرفته و این مهلت تا پایان تیرماه ۹۹ بوده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور، با اشاره به وضعیت دستگاه ها، تصریح کرد: هفته آینده آخرین اقدامات دستگاه ها را برای طرح در هیئت وزیران و برخورد قانونی با دستگاه های احتمالی اعلام و تقدیم رئیس جمهور خواهیم کرد.

دین پرست، با بیان اینکه ۱۸۰ کیلومتر از ۸۹۰ کیلومتر نوار ساحلی سه استان شمالی کشور توسط بخش های دولتی و غیر دولتی مورد تصرف قرار گرفته است، گفت: بخشی از این تصرفات دارای مستندات قانونی بوده و الزاما باید در سواحل حضور داشته باشند؛ مانند نهادهای نظامی و انتظامی و گمرکات و بنادر و منطقه آزاد و یگان های حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی و لذا باید تشریفات قانونی را انجام دهیم.

وی استقرار برخی از دستگاه ها را مغایر با ضوابط و مقررات دانست و عنوان کرد: این دستگاه ها برای عقب نشینی از سواحل اعلام آمادگی کرده اند و امیدواریم در موعد مقرر شاهد آزادسازی اراضی ملی باشیم و کمتر دستگاهی را به نهاد قضایی معرفی کنیم.

معاون وزیر کشور، با بیان اینکه وزیر کشور از خردادماه ۹۸ لغایت تیرماه ۹۹ با جدیت موضوع آزادسازی اراضی تحت تصرف غیر قانونی دستگاه ها را پیگیری می کند، یادآور شد: وزیر کشور در حوزه احیای تالاب انزلی نیز پیگیری های خوبی داشته است. در این راستا مکاتبات لازم با معاون اول رئیس جمهور به عنوان رئیس ستاد هماهنگی و مدیریت تالاب های کشور انجام شده و به دنبال دستورات کارگشای دکتر جهانگیری شاهد همکاری دستگاه های مرتبط جهت اتخاد تصمیمات مناسب برای احیای تالاب هستیم.

وی از تدوین سند پیگیری وظایف و تعیین تکلیف دستگاه ها با محوریت سازمان حفاظت محیط زیست جهت احیای تالاب انزلی خبر داد و اضافه کرد: در این راستا باید شورای پیگیری وظایف و تامین منابع اعتباری و تعیین تکالیف دستگاه ها تشکیل شود و اهتمام ویژه دستگاه های مسئول را می طلبد.

دین پرست، احیای تالاب انزلی را منوط به جدیت خاص مدیران استان دانست و بیان کرد: بیش از ۲۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای احیای تالاب انزلی تخصیص یافته، اما هنوز ابلاغ نشده است.

معاون وزیر کشور، با بیان اینکه در مجموع ۳۴۰ کیلومتر از نوار ساحلی شمال و جنوب کشور تصرف شده است، خاطرنشان کرد: وسعت نوار ساحلی چهار استان جنوبی و سه استان شمالی بیش از ۵۰۰۰ هکتار است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.