علی اوسط اکبری مقدم روز پنجشنبه در جلسه تکریم و معارفه مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان افزود: بحث تالاب انزلی باید از حد حرف، گفتمان و جلسات مکرر خارج شود؛ جلسات مداوم و بدون خروجی تکراری و این تکرار عامل بازدارنده است.
وی اظهار داشت: اگر می خواهیم کمک سازمان های مردم نهاد را داشته باشیم باید در احیاء تالاب انزلی پیشقدم شویم.
وی در ادامه با اشاره به اقدامات خوب انجام شده در زمینه پسماند گفت: در سال های اخیر اقدامات خوبی برای موضوع پسماند استان انجام شده که امیدواریم فرجام مطلوبی داشته باشد.
وی عنوان کرد : بهبود وضعیت پسماند در یک بازه کوتاه یا میان مدت غیر ممکن است اما در سال های اخیر اقدامات خوبی در استان شکل گرفته که نتیجه اش ارمغانی برای نسل جدید خواهد بود.
مدیرکل پیشین حفاظت محیط زیست گیلان نیز در این مراسم گفت: مدیریت پسماند یکی از دغدغه های همیشگی بوده زیرا روزانه یک هزار و ۵۰۰  تن زباله در استان تولید می شود.
قربانعلی محمدپور اظهار داشت : سال گذشته سه هزار و ۱۴۰ میلیارد ریال در سخت ترین شرایط مالی برای موضوع پسماند و رفع مشکلات این حوزه در استان جذب شد.
وی ادامه داد : ساماندهی مرکز دفن زباله سراوان در مرحله پایانی قرار دارد؛ مقرر بود در دهه فجر بهره برداری شود اما بدلیل شرایط جوی این موضوع به اردیبهشت ماه موکول شد.
وی در مورد احیای تالاب انزلی گفت: این تالاب از وجود حجم انبوه سنبل آبی در حال خفه شدن است و شرایط آن بسیار نگران کننده می باشد و اگر به این امر رسیدگی نشود، گونه های زیستی و طبیعت آن به شدت آسیب می بیند.
 مدیرکل جدید حفاظت محیط زیست گیلان نیز اولویت نخست کاری خویش را ایجاد ارتباط خوب و تعامل سازنده با تشکل های مردم نهاد عنوان کرد.
ساسان کفایی تاکید کرد: انجام کارهای تیمی نتایج مثمرثمر و رشد فزاینده ای در ارتقا محیط زیست استان ایجاد می کند.
وی همچنین تلاش برای بهبود وضعیت معیشتی کارکنان اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان را از دیگر برنامه های مهم خود عنوان کرد.
در پایان این مراسم از تلاش های قربانعلی محمد پور قدردانی و ساسان کفایی بعنوان مدیرکل جدید حفاظت محیط زیست گیلان معرفی شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.