علی اصغر آزاد روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به جمع آوری ادوات صید غیر مجاز اظهار داشت : در این عملیات مشترک دو روزه تعداد ۲۷ دستگاه شاقول ماهیگیری، ۱۱ دستگاه سالیک، ۱۵ رشته تور زیر آبی، ۹ رشته تور نامرئی و یک دستگاه خرچنگ دام کشف و ضبط شد.
وی افزود: در این عملیات که در دو روز متوالی به منظور جلوگیری از صید غیرمجاز ماهیان انجام گرفت رودخانه‌های صومعه سرا از انواع ادوات صید پاکسازی و همه موانع مهاجرت یا تخم ریزی ماهیان از سطح این رودخانه‌ها جمع آوری شد.
وی با اشاره به اینکه، رودخانه‌های شهرستان صومعه سرا همه روزه از سوی ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان کنترل و پایش می‌شود، افزود: از آنجا که به دلیل وسعت منطقه امکان کنترل همزمان همه مناطق وجود ندارد به همین منظور از توان نیروهای انتظامی، سپاه پاسداران یا بسیج به منظور برخورد ضربتی و پاکسازی همزمان رودخانه‌ها استفاده می‌شود.

شهرستان صومعه سرا با حدود ۱۳۰ هزار نفر جمعیت با وسعتی حدود ۵۶۴کیلومتر مربع با سه بخش مرکزی، تولمات و گوراب زرمیخ در ۲۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده که بخش وسیعی از مناطق چهارگانه حفاظتی  تالاب انزلی در حوزه شهرستان صومعه سرا قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.