معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان اعلام کرد: 30 درصد از مبتلایان به کرونا در این استان مسافران و یا افراد در تماس با آنها هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان گفت: هم اکنون حدود ۳۰ درصد از مبتلایان به کرونا در گیلان را مسافران و یا افراد در تماس با آنان را شامل می شوند.

به گزارش جماران، دکتر آبتین حیدرزاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۷۰ درصد از مبتلایان به بیماری کرونا در بخش سرپایی و بستری بیمارستان های گیلان نیز افراد ساکن در این استان هستند.

وی با بیان اینکه همچنان مانند روزهای گذشته افزایش میزان بستری های ناشی از بیماری کرونا را در گیلان داریم، افزود: در حال حاضر افزون بر ۳۰۰ بیمار مبتلا به کرونا  در بیمارستان های استان بستری بوده و ۱۰ درصد از این تعداد بدحال هستند و در بخش ICU تحت تنفس مصنوعی قرار دارند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان خاطر نشان کرد: طول مدت بستری بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان که از ۲ هفته گذشته آغاز شده افزایش یافته که این مهم به دلیل بدحال تر بودن بیماران است.

وی بیان داشت:  بیماران مبتلا به کرونا در گیلان  معمولا به صورت خوشه ای بیمار شده اند، یعنی در تجمعاتی با همدیگر حضور داشتند و یا یک نفر بیماری را گرفته و به دیگران منتقل کرده است.

دکتر حیدرزاده با تاکید بر ضرورت رعایت توصیه های بهداشتی برای پیشگیری از بیماری کرونا اضافه کرد: مردم همچنان رعایت فاصله فیزیکی ۱.۸ تا ۲ متر را داشته باشند به هیچ وجه در تجمعات "مهمانی، کنار ساحل و پاساژ" شرکت نکنند از ماسک استفاده کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.