برداشت گل محمدی از باغ های استان گیلان آغاز شد و تا نیمه اول خرداد ماه ادامه دارد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان گیلان ضمن اعلام خبر آغاز برداشت گل محمدی در این استان گفت: رودبار، رودسر، سیاهکل و شفت عمده شهرستان‌ های دارای گل‌ محمدی در گیلان هستند. سطح زیر کشت گل محمدی در این استان افزون بر 19 هکتار بوده که از این میزان 16 هکتار آن بارور است.

به گزارش جماران، منوچهر پارسافر گفت: گل محمدی از قدیمی‌ ترین و مهم‌ ترین رزها است که در بیشتر نقاط ایران برای تولید عطر و گلاب و به‌ عنوان گیاه تزئینی مورد توجه بسیار قرار گرفته و کشت می‌ شود. استخراج گلاب از گل محمدی یکی از تولیدات مهم اقتصادی کشور است. هر ساله گلاب تولید شده و اسانس حاصل از آن علاوه بر مصرف داخلی به خارج از کشور نیز صادر می‌ شود.

وی با اشاره به اینکه مهمترین موارد مصرف گل محمدی تهیه گلاب، اسانس و صنایع داروسازی است، افزود: رودبار، رودسر، سیاهکل و شفت عمده شهرستان‌ های دارای گل‌ محمدی در گیلان هستند. سطح زیر کشت گل محمدی در این استان افزون بر 19 هکتار بوده که از این میزان 16 هکتار آن بارور است.

پارسا فر تولید گل محمدی در گیلان را بیش از 37 تن به ارزش اقتصادی 3 میلیارد ریال عنوان کرد و اظهار داشت: 5 دستگاه گلاب‌ گیری در استان فعال است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1431670
  • منبع: خبرگزاری ایرنا
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.