به گزارش خبرنگار مهر، پریسا کرمی ظهر پنجشنبه در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شفت در فرمانداری این شهرستان با اشاره به جایگاه کتاب و کتابخوانی و لزوم ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه، اظهار کرد: امتیازاتی که به کتابخانه های شفت داده می‌شود بر اساس میزان فعالیت‌های آن است.

وی با بیان اینکه در شهرستان شفت در زمینه فعالیت‌های فرهنگی و کتابخانه ای اقدامات خوبی صورت گرفته است، افزود: با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده در دو سال اخیر با وجود کمبود امکانات این شهرستان در حوزه کتاب و کتابخوانی در جایگاه دهم استان قرار گرفته است.

مدیر کل کتابخانه های عمومی گیلان با تأکید بر اینکه در صورت برنامه ریزی مناسب شاهد ارتقای این جایگاه خواهیم بود، گفت: باید در اجرای برنامه‌های فرهنگی در حوزه کتاب و کتابخوانی دستگاه‌هایی همانند آموزش و پرورش و سایر ارگان‌های فرهنگی تعامل لازم را با این نهاد داشته باشند.

وی با بیان اینکه شهر شفت نیازمند داشتن یک کتابخانه مستقل است، افزود: وجود فضای کتابخانه ای مستقل نوید روزهای خوب برای علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی در شهر شفت می‌دهد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان با اشاره به اینکه حضور کودکان و نوجوانان در فضای کتابخانه ها بسیار حائز اهمیت است، گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و به رغم تعطیل فضای فیزیکی کتابخانه ها فعالیت‌های کتابداران تعطیل نبوده بلکه آنها از فضای مجازی برای ایجاد ارتباط با مخاطبان استفاده کردند.

وی به برگزاری جشنواره‌ها و برنامه‌های فرهنگی در این ایام با استفاده از ظرفیت فضای مجازی اشاره و تصریح کرد: مطالب خوبی در قالب فایل‌های صوتی و پی دی اف تهیه و در اختیار مخاطبان قرار گرفت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1430468
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.