به گزارش روابط عمومی مسجد مقدس جمکران، یونس عالی‌پور در جلسه ستاد تسهیلات زائران با موضوع نیمه شعبان اظهار داشت: اگرچه کشور درگیر ویروس کروناست، اما فرصت مهمی در تبیین آموزه‌های فرهنگی و دینی در قالب فضای مجازی فراهم‌ شده است.

وی افزود: در شرایط فعلی مراسم‌ و زیارت فیزیکی نداریم، ولی نباید برنامه‌های فرهنگی و معنوی تعطیل شود، بلکه در کنار اطلاع‌رسانی حرم حضرت معصومه(س) و جمکران و پخش برنامه‌های فرهنگی و معنوی، باید در تولید محتوا نیز ظرفیت‌های لازم را به وجود بیاوریم.

وی گفت: فضای خوبی در فضای مجازی فراهم‌شده است و بخش زیادی از معلمان مشغول به آموزش درس‌ها هستند، در این زمینه می‌توان با استفاده از حضور معلمان دینی، برنامه‌های خوبی را ویژه شعبان و ایام پیشِ‌رو برای دانش‌آموزان و خانواده آن‌ها تولید کرد و جمعیت کثیری را زیرپوشش تولید محتواهای دینی و فرهنگی قرار داد.

عالی پور بیان کرد: باید در تولید محتوا برای قشرهای گوناگون هر کس در هر دستگاهی برنامه‌ریزی کند و طیفی از جامعه را زیرپوشش قرار دهد، امروز خانواده‌ها در قرنطینه خانگی، سرگرم فضای مجازی هستند و بهترین فرصت را برای تولید محتوا ویژه تمام سن‌ها در خانواده‌ داریم.

وی گفت: همه از شرایط بیماری ناراحت هستیم، اما با توجه به دوری از فضای فیزیکی برای جلوگیری از شیوع بیماری، بستر خوبی برای فعالیت در فضای مجازی و حوزه الکترونیک و دیجیتال فراهم ‌شده است و اگر به‌خوبی مدیریت شود، می‌تواند کشور را در این بخش به رشد مناسبی برساند.

وی ادامه داد: باید بتوانیم بخش زیادی از برنامه‌های دینی، فرهنگی و معنوی را از فضای اجتماعی و فیزیکی به سمت فضای مجازی منتقل کنیم، همه متولیان فرهنگی با ظرفیت‌های خود پای‌کار باشند و ایستگاه‌های صلواتی و نذورات به شکل دیگری به جامعه خدمت‌رسانی کنند.

به گزارش ایرنا، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: تا ساعت ۱۴ روز چهاردهم فروردین‌ماه، ۵۰ هزار و ۴۶۸ تن در کشور به‌طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و سه هزار و ۱۶۰  تن به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۱۶ هزار و ۷۱۱ نفر نیز بهبودیافته‌اند.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.