حجت الاسلام  ستار علیزاده عصر روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا و هماهنگی با استانی همانند آن، مساجد و بقاع متبرکه مجاز هستند تا مراسم شب های قدر را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در زمان محدود در حدود دو ساعت برگزار کنند.

وی افزود: برای جلوگیری از انتقال ویروس کرونا تمامی افراد شرکت کننده در  مراسم شب های قدر در امام زادگان و بقاع متبرکه استان گیلان باید دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با بیان اینکه اولویت برگزاری مراسم در فضای باز مساجد و بقاع متبرکه با رعایت فاصله حداقل یک متر است، خاطر نشان کرد: در صورت عدم وجود فضای باز، برگزاری مراسم در داخل شبستان مساجد و بقاع متبرکه با ۲۵ درصد ظرفیت به حالت صف نماز با رعایت فاصله حداقل یک متر می تواند انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: به ادارات اوقاف و بقاع متبرکه استان گیلان اعلام شده که رعایت تهویه مناسب در محل های بسته مانند شبستان الزامی است ضمن اینکه اطلاع رسانی از سوی هیئت امناء بقاع متبرکه و بسیج محل مبنی بر عدم حضور بیماران خاص و افراد دارای بیماری های زمینه ای دارای ریسک بالا، کودکان و سالمندان در مراسم شب قدر انجام شود.

وی با اشاره به اینکه هرگونه پذیرایی و توزیع نذورات در مراسم شب قدر در بقاع متبرکه ممنوع است، اضافه کرد:  مدت زمان برگزاری مراسم حداکثر دو ساعت است ضمن اینکه حضور تمامی افراد در محل برگزاری مراسم باید با ماسک و دستکش باشد و افراد شرکت کننده سجاده، مهر، قرآن و مفاتیح و چادر نماز شخصی "مخصوص بانوان" به همراه داشته باشند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان بیان داشت: انجام سایر برنامه های مذهبی از قبیل برگزاری نماز جماعت به صورت رسمی اعلام نشده است.

استان گیلان دارای ٩٤١ بقعه متبرکه است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.