حسن رستم زاد روز شنبه در جلسه سازمان مردم نهاد پویندگان آرمان شهر در فرمانداری آستارا اظهار کرد: در مرحله نخست رزمایش کمک مومنانه ۲ هزار و ۱۰۰ بسته غذایی بین نیازمندان توزیع شد و اداره های کمیته امداد، بهزیستی، هلال احمر و ورزش و جوانان در تهیه بسته ها همکاری کرده اند.

وی ادامه داد: ۱۰ سازمان مردم نهاد فعال در شهرستان آستارا در سازماندهی کمک های مردمی با سپاه و گروه های جهادی همکاری کنند تا در ماه رمضان به آسیب دیدگان رسیدگی شود.

فرماندار آستارا گفت: کمک به نیازمندان جزء فرهنگ دینی ایرانیان است و در زمان شیوع ویروس کرونا، مردم و دولت، بهترین رفتار را در کمک به نیازمندان نشان دادند.

ویروس کرونا جزو خانواده بزرگی از ویروس‌ها است و از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود و در معمولی‌ترین حالت، باعث سرماخوردگی می‌شود اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان "سارس" می‌شود که نشانه‌های ابتلا به آن تب، سرفه و تنگی نفس است.

این ویروس که این روزها نه تنها کشور ما بلکه بیش از ۲۰۰ کشور دنیا را درگیر کرده، از همان روزهای نخست گیلان را هم به شدت متاثر کرد و این خطه از جمله کانون های این بحران در کشور بود که از این محل هم خسارتهای سنگینی به آن و نیز اقشار آسیب پذیر و مشاغل مختلف وارد شد.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.