«محسن رخصی» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه در آیین افتتاح آشپزخانه‌های مهدوی که به صورت نمادین در شهر کرمانشاه و با حضور استاندار برگزار شد، افزود: کمیته امداد امام (ره) در آستانه ماه مبارک رمضان رزمایش ملی بخشش ایرانیان و طرح همسفره را به اجرا درآورده است.

او با بیان اینکه طرح همسفره به منظور ترویج سنت حسنه اطعام نیازمندان که یک روش خاص انفاق است، اجرا می شود، گفت: ۱۸ آشپزخانه مهدوی به منظور اجرای طرح همسفره در استان دایر شده است.

وی اظهار داشت: این آشپرخانه‌ها با کمک خیران نیک اندیش، سازمان های همسو و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کار طبخ و توزیع غذا در میان نیازمندان را برعهده دارند.

او با اشاره به اینکه پیش از این قرار بود ۱۶ آشپزخانه در سطح استان دایر شود اما هم اکنون این تعداد با کمک خیران نیکوکار به ۱۸ آشپزخانه افزایش پیدا کرده است، ادامه داد: همزمان با نخستین روز از ماه مبارک رمضان این آشپزخانه ها کار خود را آغاز کرده اند.

مدیرکل کمیته امداد بااشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور نیز گفت: ناظرین نهادهای بهداشتی براساس پروتکل های بهداشتی ستاد مبارزه با کرونا بر روند طبخ و توزیع غذا در آشپزخانه های مهدوی نظارت خواهند کرد.

رخصی با بیان اینکه دفاتر کمیته امداد و مراکز نیکوکاری آماده دریافت کمک های مردمی برای تهیه و طبخ غذا برای نیازمندان در ماه مبارک رمضان هستند، تصریح کرد: همچنین شماره حساب ۸۸۰۰۷۴۹۸۳ ، شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۰۶۰۶۵ نزد صندوق امداد ولایت و شماره گیری کد دستوری #۱*۸۸۷۷* از طریق تلفن های همراه از راه های مشارکت خیران نیک اندیش در طرح همسفره و اطعام مهدوی است.

او با تاکید بر اینکه برنامه توزیع ۵۰ هزار سبد غذایی در ماه مبارک رمضان را در میان خانوارهای مددجو کرمانشاهی در دستور کار قرار داده ایم، ابراز امیدواری کرد: همچنین در این ماه مبارک بیش از ۱۵۰ هزار پرس غذای گرم در میان نیازمندان و خانواده های مددجو توزیع شود.

۷۸ هزار خانواده با جمعیتی بیش از ۱۸۰ هزار نفر زیرپوشش کمیته امداد استان کرمانشاه هستند که در سال ۲۰۰ میلیارد تومان کمک هزینه معیشتی به آنان پرداخت می شود.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت، ۱۴ شهرستان و ۳۲ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا دارد. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.