اسماعیل حاجی پور روز سه شنبه به مناسبت روز شوراها در جمع تعدادی از اعضای شوراهای اسلامی شهره و روستاهای شهرستان رشت در فرمانداری افزود: مدیریت واحد شهری اهمیت دارد، مواری از جمله پلیس راهور،  حفاری ها و کارهای خدمات شهر باید زیر نظر مدیریت شهری باشد.  

وی با بیان اینکه درباره موضوع مدیریت واحد شهری باید کار اساسی در کشور شود،  اظهار داشت: شوراها باید باور شوند، این دیدگاه که شوراها مقابل دولت است باید اصلاح شود بلکه ما اعضای شورا همواره کمک کار دولت هستیم.

وی خاطر نشان کرد: سالی یک بار روز شوراها یادآوری می شود اما گرفتاری ها و مشکلات این نهاد به ویژه در شهرهای کوچک و روستاها روزی ١٠ بار است،  متاسفانه شوراها در روستاها وضعیت مشخصی ندارند، حق جلسه نمی گیرند و از امکانات لازم برخوردار نیستند.

رییس شورای اسلامی کلانشهر رشت در ادامه با اشاره به موضوع مالیات سازمان های شهرداری ها بیان داشت: این مهم آفتی است که به جان شوراها افتاده و فقط شهرداری تهران این مهم را حل کرده است.

وی با طرح این سئوال که کدام یک از سازمان های شهرداری رشت شامل آتش نشانی و خدمات ایمنی، آرامستان ها، میوه و تره بار و غیره درآمدزا هستند، گفت : این موضوع به صورت جدی باید پی گیری شود.

ابراهیم اخوان رییس شورای اسلامی شهرستان رشت نیز در این مراسم گفت: روز ملی شوراها، تبلور عینی همدلی و همگرایی است.

 وی با بیان جایگاه و نقش شوراهای اسلامی شهرها و روستاها در قانون اساسی افزود: به رغم اینکه اعضای شوراهای اسلامی از جنس و منتخبان مردم هستند، اما جایگاه آنها حفظ نمی شود.

وی اظهار داشت: شوراها به ویژه در سال ها و ماه های اخیر با مشکلاتی مواجه هستند، نبود امکانات در مقابل گلایه های مردم سخت است، ما نیازمند توجه مسئولان استان و شهرستان رشت هستیم.

در این مراسم که به مناسبت نهم اردیبهشت با عنوان روز شوراها برگزار شد، جمعی از اعضای شورای اسلامی شهرها و روستاهای شهرستان رشت تجلیل شدند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.