به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله رسول فلاحتی عصر دوشنبه همزمان با سومین روز ماه مبارک رمضان در تفسیر سوره «حدید» با بیان اینکه توبیخ‌های خداوند در قرآن کریم از روی رحمت و توجه به بندگان است، اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که خداوند بر آن تأکید دارد انفاق در راه او است.

وی با تأکید بر لزوم پیشتازی افراد در این زمینه، افزود: انسان‌هایی که در انجام کار خیر به ویژه انفاق پیشتاز هستند در پیشگاه الهی با دیگران مساوی نیستند.

امام جمعه رشت با اشاره به واقعه کربلا و اصحاب امام حسین (ع)، گفت: همیشه افرادی که در کارهای خیر و شایسته و در راه خدا حرکت می‌کنند پیشگام هستند رزمندگان هشت سال دفاع مقدس نیز با لبیک به ندای امام خمینی (ره) در همان روزهای ابتدایی در صحنه‌های نبرد به موقع حاضر شدند و ثواب بیشتری نصیبشان شد.

وی ادامه داد: امام صادق (ع) در مورد افرادی که به موقع حرکت و قیام می‌کنند می‌فرماید: «انسانی که به موقع به یاری نیازمندان و برادران مؤمن خود می‌شتابد با آنها که تأخیر می‌کنند تفاوت دارد».

آیت الله فلاحتی پیشگامی در امر انفاق را بسیار مهم و حائز اهمیت عنوان و بیان کرد: انجام جهاد ابعاد مختلفی دارد که انفاق یکی از بعدهای آن است فردی که انفاق می‌کند به جنگ با فقر می‌شتابد.

وی با بیان اینکه در بیشتر آیات جهاد با مال مقدم بر جهاد با جان است، ادامه داد: یکی از مهم‌ترین مواردی که خداوند انسان‌ها را با آن امتحان می‌کند مال است. از این رو خیران و نیکوکاران جز مجاهدان هستند.

امام جمعه رشت با اشاره به شیوع ویروس کرونا و نمایش جلوه‌هایی از همدلی و کمک به نیازمندان، گفت: در این شرایط افرادی که با مال و جان خود به دیگران کمک کردند در راه خدا جهاد انجام دادند.

وی با تأکید بر اینکه جهاد با مال و جان انسان را به فوز الهی هدایت می‌کند، خدای متعال کسی که ایمان می‌آورد و با مال و جان جهاد می‌کند، را جز صادقان قرار داده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.