حجت الاسلام والمسلمین مصطفی محامی روز دوشنبه در دیدار برخی از اعضای شورای فرهنگ عمومی سیستان و بلوچستان با خود اظهارداشت: رهبر معظم انقلاب در سال‌های اخیر تاکید زیادی بر حضور پر رنگ جوانان و نیروهای انقلابی در فضای مجازی داشته‌اند.
وی ادامه داد: شیوع کرونا و استقرار بیشتر اوقات افراد در منازل، عاملی شد تا حضور پر رنگ تر نیروهای انقلابی را در فضای مجازی داشته باشیم اما مهمترین موضوع در این بخش تولید محتوای مناسب است.
امام جمعه زاهدان تاکید کرد: افراد راغب و دارای توان در راستای تولید محتوا باید شناسایی شوند و از ظرفیت آنان در این بخش با توجه به نیاز سیستان و بلوچستان بهره‌گیری کرد.
حجت الاسلام و المسلمین محامی با اشاره به فعالیت‌های قرآنی فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان وبلوچستان نیز گفت: هرچه در مجموعه‌های قرآنی سرمایه گذاری شود خوب است و در این راستا و برای کمک به آنان باید به دنبال جذب اعتبارات حمایتی مناسب بود.
نماینده رهبر معظم انقلاب در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان ماه مبارک رمضان را فرصتی مناسب برای پرداختن به برنامه‌های قرآنی عنوان کرد و اظهارداشت: به جز ترتیل قرآن کریم باید به دنیال تفسیر، مفاهیم و حفظ آیات این کتاب الهی نیز باشیم و در این بخش می‌توان از الگوهای مناسب بهره‌گیری کرد.
دبیر شورای فرهنگ عمومی سیستان و بلوچستان نیز طی ارائه گزارشی از عملکرد این شورا گفت: در سال گذشته ۲۶ نشست با ۵۱ موضوع در دستور کار شورای فرهنگ عمومی در سطح شهرستان‌های این استان برگزار شده است.
حسین مسگرانی افزود: در قالب این شورا و طی سال گذشته هفت نشست کمیته مشورتی نیز در سیستان وبلوچستان برگزار شده است.
وی با اشاره به برگزاری برنامه‌های مختلف قرآنی در سیستان و بلوچستان طی سال گذشته، گفت: ۴۰ موسسه قرآنی در این استان در حال فعالیت هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان وبلوچستان تصریح کرد: سال گذشته طی چند مورد و براساس اجرای فعالیت‌ها مبالغ حمایتی که از سوی مرکز تخصیص داده شده بود بین موسسات قرآنی توزیع  و سعی شده تا فرقی بین موسسات تحت نظر فرهنگ و ارشاد اسلامی و تبلیغات اسلامی با آنکه در تهران تفکیک شده‌اند وجود نداشته باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.