محمود قاسم نژاد عصر شنبه در جلسه ستاد ساماندهی جوانان گیلان فزود: در حال حاضر در برخی حوزه ها همچون بحران و امداد و نجات فقط یک سمن فعال در استان داریم و در حوزه زیست محیطی هم نهاد مردمی موثری نداریم از این رو باید بتوانیم در حوزه سمن ها تنوع بخشی لازم داشته باشیم.

وی با اشاره به نقش سمن ها و گروههای جهادی در بیماری کرونا تصریح کرد: باید توسعه و تنوع فعالیتی سمن ها را در دستور کار خود قرار دهیم زیرا توسعه و افزایش سمن ها می تواند در مباحث و موقعیت های مختلف از جمله زمان بحران بسیار کمک کار و راهگشا باشد.

وی همچنین از دستگاههای صدور مجوز برای سمن ها خواست تا در صدور پروانه برای آنها تسریع نمایند.

سمن ها ۲۱۰ هزار بسته بهداشتی در گیلان توزیع کردند

 مدیرکل ورزش و جوانان گیلان نیز با اشاره به فعالیت گسترده سمن ها گفت: سازمان های مردم نهاد در جریان شیوع کرونا، حدود ۲۱۰ هزار بسته بهداشتی در استان توزیع کردند.

مریم بخشی افزود : ۱۰۶ سمن در استان دارای مجوز هستند که ۸۲ مورد آن فعالیت گسترده دارند.

وی اظهارکرد : تهیه و اهدا چهار دستگاه اکسیژن، توزیع ۵۰۰ بسته معیشتی و هشت هزار و ۶۰۰ بسته از دیگر اقداماتی است که توسط  سمن ها در استان اتجام شده است.

شناسایی افزون بر ۱۵۰ کودک کار و خیابانی در گیلان

مدیرکل بهزیستی گیلان نیز از شناسایی افزون بر ۱۵۰ کودک کار و خیابانی در استان خبر داد و گفت: این کودکان به طور مستمر پایش سلامت شده و بسته های بهداشتی بین آنها توزیع می شود.

حسین نحوی نژاد در ادامه با اشاره به اینکه سن اعتیاد در کشورمان پایین آمده است،  افزود: برای یک هزار نفر از کسانی که اعتیاد دارند اما شرایط کمپ را نداشتند در مراکزی همچون مراکز گذری هستند و توزیع بسته های بهداشتی برای آنها انجام شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.