کامبیز لقمانی مقدم روز چهارشنبه در بازدید از رودخانه مرداب در آستارا اظهار کرد: نیروهای شهرداری با خاکریزی در حاشیه رودخانه مانع نفوذ و طغیان آب شدند و معابر و مسیر انهار و کانال های هدایت آب به صورت مستمر توسط ستاد مدیریت بحران پایش می شود.

وی بیان کرد: به دنبال بارش شدید باران و بالا آمدن آب رودخانه ها، با یک دستگاه بیل مکانیکی از روی پل فارابی، شاخه ها و تنه های درختان از بستر رودخانه جمع آوری شد.

معاون عمرانی فرماندار آستارا گفت: با وجود بارش برف در ارتفاعات، تردد در راه های اصلی و فرعی جریان دارد و راهداران از صبح امروز راه روستاهای ونه بین و حاجی امیر را برفروبی می کنند.

ایستگاه هواشناسی آستارا میزان بارندگی در شبانه روز گذشته را حدود ۹۴ میلیمتر و دمای هوا را پنج درجه سانتیگراد اعلام و برای امروز بارندگی و در ارتفاعات بارش برف و برای فردا آسمانی نیمه ابری تا ابری با بارش پراکنده باران پیش بینی کرد.

   شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت و ۲۵ کیلومتر راه اصلی، ۱۴۸ کیلومتر راه روستایی و ۱۵ کیلومتر بزرگراه در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده و با هزار و ۶۰۰ میلیمتر بارش در سال، جزو پربارانترین مناطق ایران است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.