به گزارش خبرنگار مهر، به دلیل بارش‌های شب گذشته و همچنین بازگشایی دیر هنگام دریچه‌های سد کشاورزی روستای دربند شهرستان مرزی آستارا و عدم افزایش ارتفاع پل برای حفظ راه ارتباطی، مسیر تردد روستای دربند و کانرود آستارا مسدود شده است.

جمعیت روستای دربند ۸۰۰ نفر و در قالب بیش از ۲۰۰ خانوار است و اکنون بعد از قطع راه روستا، برای ارتباط با روستاهای اطراف از جمله روستای کانرود باید از اتوبان آستارا به تالش استفاده شود. به گفته کارشناسان حوزه آب، کشاورزان این روستا سطح دریچه‌های تخلیه استخر را برای افزایش حجم ذخیره آب، با ریختن بتن و ایجاد مانع ارتقا داده‌اند و این کار سبب سرریز آب استخر شده است.

فرمانداری شهرستان مرزی آستارا نیز برای رفع این مشکل، طرح افزایش سطح پل راه ارتباطی را پیشنهاد کرده بود، اما مشاور فنی به دلیل ضعف پایه پل، با عملیات عمرانی افزایش ارتفاع آن مخالفت کرده است. به گفته کارشناسان ذیربط در این حوزه، راهکار رفع این مشکل، لایروبی سطح استخر و برداشت موانع بتنی مقابل دریچه تخلیه و کاهش سطح دریچه است و اهالی باید در این باره با اداره منابع آب آستارا همکاری کنند.

استخر روستای دربند آستارا با ۱۰ هکتار وسعت از منابع ذخیره آب کشاورزی و همچنین از نقاط گردشگر پذیر آستارا در بخش مرکزی این شهرستان به شمار می‌رود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.