سبحان اله علیپور عصر یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:براساس آخرین آمار دریافتی از ۴۲ دستگاه تردد شمار استان از ابتدای طرح نوروزی  ( از بیست و پنجم اسفندماه گذشته تا پایان وقت شانزدهم  فروردین ماه جاری)   ۳۰۷ هزار و ۷۷۹ وسیله نقلیه وارد  و تعداد ۳۱۵ هزار و ۲۳۶ وسیله نقلیه از استان خارج شده است.

وی تصریح کرد: این میزان  ورود و خروج خودروها نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان دهنده کاهش  ۸۰ درصدی در ورود  و  کاهش ۷۹ درصدی در خروج از استان  است.

وی بیشترین میزان ورودی را طی مدت یاد شده ؛  از طریق محور آزادراه قزوین- رشت با میزان تردد ۱۱۰ هزار و ۵۳۲ وسیله نقلیه و پس از آن محور رامسر- چابکسر با میزان تردد ۹۷ هزار و ۸۰۷ وسیله نقلیه عنوان کرد.

علیپور اضافه کرد: .همچنین بیشترین میزان خروجی از بیست و پنجم اسفندماه گذشته تا پایان وقت پانزدهم فروردین ماه جاری از طریق محور آزادراه رشت - قزوین با میزان تردد افزون بر ۱۱۰ هزار و ۱۸  وسیله نقلیه بوده است .

وی بیشترین کاهش ورود و خروج خوردوها به استان را  طی مدت یاد شده ،  نسبت به مدت مشابه سال گذشته در سیزدهم فروردین ماه با ۹۱ درصد کاهش در ورود و ۹۰ درصد در خروج از استان تصریح کرد.

به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان ؛ از ابتدای طرح نوروزی (از بیست و پنجم اسفندماه گذشته تا پایان وقت شانزدهم فروردین ماه جاری،ساعت اوج تردد در ورودی و خروجی گیلان  بین ساعت ۱۸ تا ۱۹ بوده و متوسط سرعت وسایل نقلیه ۷۳ کیلومتر در ساعت بوده است.

گیلان جزو پنج استان اول مقصد گردشگران بوده که به واسطه شیوع بیماری کرونا ، محدودیت های تردد در راههای استان اعمال شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.