گزارش روز یکشنبه روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی گیلان، حاکیست ، علی اکبرنژاد با اشاره به بحران اخیر شیوع ویروس کرونا و کند شدن بارگیری نهاده ها در بخش دام و طیور از مبادی به استان افزود: با پیگیری این سازمان و به منظور تامین نیاز تولیدکنندگان از اول اسفند ماه سال گذشته تاکنون از محل ذخایر استانی شرکت پشتیبانی امور دام به میزان ۱۵ هزار تن ذرت، ٢ هزار تن سویا، ٣ هزار تن جو و ٥ هزار تن سبوس  بین تولیدکنندگان بخش دام و طیور استان توزیع شده است.

وی اظهار داشت: جوجه ریزی واحدهای مرغ گوشتی استان در نیمه دوم بهمن و نیمه اول اسفند با نزدیک شدن  سال نو و پیش بینی ورود مسافران به استان گیلان،افزایش یافته بود که متاسفانه به دلیل شرایط به وجود آمده ناشی از ویروس کرونا، عدم ورود مسافران، تعطیل شدن رستوران ها، هتل ها و مراسم شاهد کاهش تقاضا برای مرغ و افزایش عرضه شد.

وی افزود: این شرایط موجب کاهش قیمت مرغ زنده و لاشه  حتی زیر قیمت مصوب تعزیرات و بروز ضرر و زیان به مرغداران شده است.

اکبرنژاد با اشاره به اقداماتی که از طرف شرکت پشتیبانی امور دام برای خرید مازاد تولید مرغ گیلان به قیمت مصوب انجام شده، اضافه کرد: تاکنون بیش از ۷۰۰ تن مرغ مازاد از مرغداران استان خریداری شده و این روند فعلا ادامه دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه هر ۳ مورد نهاده دامی ذرت، جو و کنجاله سویا در اختیار دامداران و مرغداران قرار گرفته و در خصوص تامین نهاده مشکلی نداریم، خاطر نشان کرد: توزیع نهاده ها در سامانه بازارگاه عرضه می شود و هیچ محدودیتی در فروش نهاده ها نداریم.

استان گیلان دارای ٨٢٠ واحد مرغ گوشتی به ظرفیت تولید ١٩ میلیون قطعه در هر دوره است و با تولید سالیانه حدود ١٧٠ هزار تن ۱٠ درصد مرغ کشور را تولید می کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.