حسن رستم زاد روز دوشنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونا در فرمانداری آستارا اظهار کرد: با همکاری مسئولان استان اردبیل، تونل بین اردبیل و آستارا به مدت چهار روز برای تعمیرات مسدود شد و ورودی آستارا از گردنه حیران و روستای قره سو با دقت و جدیت کنترل می شود و هیچ فرد غیربومی اجازه تردد ندارد.

وی بیان کرد: عوامل انتظامی مستقر در ورودی ها ظرف سه روز گذشته مانع ورود ۹۰۰ خودرو دارای پلاک غیر گیلان شده اند و ۶ هزار مسافر نیز در این مدت تب سنجی شده اند.

فرماندار آستارا گفت: دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنان برای تامین تجهیزات بیمارستان شهید بهشتی آستارا متعهد است و مسئولان بیمارستان و شبکه بهداشت و درمان، تحویل و نصب آنها را پیگیری کنند.

رستم زاد گفت: با تلاش شبکه بهداشت و درمان، نیروی انتظامی و اتاق اصناف ۸۰ واحد صنفی غیرضرور ظرف سه روز گذشته پلمب شد و فعالیت رستوران ها و آشپرخانه ها غیرقانونی است و با متخلفان برخورد می شود.

وی ادامه داد: معابر و خیابان ها به صورت روزانه باید توسط شهرداری های آستارا و لوندویل ضدعفونی شود و بخش خصوصی نیز جایگاه های سوخت را ضدعفونی و گندزدایی کند.

ویروس کرونا جزو خانواده بزرگی از ویروس‌ها است و از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود و در معمولی‌ترین حالت، باعث سرماخوردگی می‌شود اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان "سارس" می‌شود که نشانه‌های ابتلا به آن تب، سرفه و تنگی نفس است.

این ویروس که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در چین شروع شد، علاوه بر ۳۰ استان و منطقه چین، به بیش از ۱۹۰ کشور از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا، فرانسه، امارات متحده عربی و ایران نیز سرایت کرده است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و نوار مرزی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.