نظام عباسی روز دوشنبه در جلسه ستاد مقابله با بیماری کرونا در فرمانداری آستارا گفت: تاکنون ۴۲۵ بیمار مشکوک به کرونا و آنفلوآنزا بستری و از این تعداد ۳۵۵ نفر مرخص شده اند و این موفقیت حاصل همکاری مردم، فرمانداری، سپاه، اداره های مرتبط، سمن ها و رسانه هاست.

وی افزود: باید مکانی به عنوان نقاهتگاه بیماران ترخیص شده تامین کنیم تا برای پیشگیری از پراکندگی ویروس، آنها به مدت چهار هفته در نقاهتگاه استراحت کنند.

عباسی گفت: اگر دوباره با دوره اوج یا پیک بیماری کرونا مواجه شویم، بیمارستان آستارا ظرفیت پذیرش بیماران زیاد را نخواهد داشت و باید محل جدیدی برای این امر منظور شود.

رئیس اتاق اصناف آستارا هم گفت: برخی واحدهای صنفی غیرضرور با سفارش روسای اتحادیه های صنفی فعالیت می کنند و روسای اتحادیه ها با هماهنگی فرمانداری به مقام قضایی معرفی خواهند شد.

حسین ابوالحسنی افزود: برخی قلیان سراها در خانه های شخصی فعالیت می کنند و برای برخورد با آنها به همکاری نیروی انتظامی و مقام قضایی نیاز است.

ویروس کرونا جزو خانواده بزرگی از ویروس‌ها است و از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود و در معمولی‌ترین حالت، باعث سرماخوردگی می‌شود اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان "سارس" می‌شود که نشانه‌های ابتلا به آن تب، سرفه و تنگی نفس است.

این ویروس که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در چین شروع شد، علاوه بر ۳۰ استان و منطقه چین، به بیش از ۱۹۰ کشور از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا، فرانسه، امارات متحده عربی و ایران نیز سرایت کرده است.

 بندر مرزی آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و نوار مرزی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.