حسین ابوالحسنی روز شنبه اظهار کرد: نانوایی ها، قصابی ها، واحدها و فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای ارزاق عمومی و تجهیزات پزشکی شامل تعطیلی تا ۱۵ فروردین ماه نیستند.

وی بیان کرد: تعدادی از کسبه بازار ساحلی آستارا به برنامه تعطیلی بی توجه هستند و این تصمیم به منظور جلوگیری از انتشار ویروس کرونا و قطع زنجیره انتقال این بیماری گرفته شده است.

وی اظهار کرد: باتوجه به مشکلات اقتصادی حاصل از نبود مشتری در بازار، امیدواریم مالکان و صاحبان مغازه ها با چشم پوشی یا تخفیف اجاره بهای اسفند و فروردین ماه، مقداری از مشکلات مستاجران خود را بکاهند.

ویروس کرونا جزو خانواده بزرگی از ویروس‌ها است و از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود و در معمولی‌ترین حالت، باعث سرماخوردگی می‌شود اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان "سارس" می‌شود که نشانه‌های ابتلا به آن تب، سرفه و تنگی نفس است.

این ویروس که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در چین شروع شد، علاوه بر ۳۰ استان و منطقه چین، به بیش از ۱۷۰ کشور از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا، فرانسه ، امارات متحده عربی و ایران نیز سرایت کرده است.

 بندر مرزی آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت و پنج هزار واحد تجاری در غرب استان گیلان و نوار مرزی جمهوری آذربایجان واقع شده و بازار ساحلی با حدود هزار و ۵۰۰ غرفه در حاشیه دریای خزر و گمرک، از مناطق اقتصادی و گردشگرپذیر این شهرستان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.