میرشمس مومنی زاده ظهر دوشنبه در جلسه کارگروه کشاورزی شهرستان رشت در فرمانداری افزود: با توجه به اینکه استان درگیر شیوع ویروس کروناست چه بخواهیم و چه نخواهیم این مهم یکی از نگرانی های مردم و کشاورزان است.

وی اظهار داشت: به لحاظ روانی باید فضایی را ایجاد کنیم که کشاورزان بدون استرس و نگرانی وارد عرصه کشاورزی شوند.

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه سلامت مردم و کشاورزان اولویت اول ما است،  خاطر نشان کرد: آنچه را که کشاورزان باید رعایت کنند به آنان ارائه شود، جهاد کشاورزی به عنوان متولی امر کشاورزی و مراکز خدمات کشاورزی در روستاها و مناطق فعال تر توصیه های تاثیرگذار پیشگیری از بیماری کرونا را به کشاورزان داشته باشند.

وی بیان داشت: مطالب ساده و جامعی از سوی متوالیان حوزه کشاورزی با همفکری دانشگاه علوم پزشکی گیلان به صورت بروشور تهیه و در اختیار بخشداران قرار گیرد تا هر منطقه توصیه ها را در اختیار دهیاران قرار داده آنان به کشاورزان ارائه دهند.

فرماندار شهرستان رشت افزود : عبور از روش سنتی به سمت مکانیزاسیون کمک می کند تا کشاورزان با کیفیت، سرعت و هزینه کمتر کار کشاورزی را انجام داده و مبتلا به بیماری کرونا نشوند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: کشاورزی از ظرفیت های مهم اقتصادی در استان گیلان و شهرستان رشت است و بخش قابل توجه ای از اشتغال را در این شهرستان تشکیل می دهد و با تامین معیشت بخش زیادی از مردم شهرستان رشت مرتبط است.

وی با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان جهش تولید اظهار داشت: اگر بناست برای رونق و جهش تولید کار کنیم طبیعی است یکی از بخش های مهمی که باید مورد توجه قرار گیرد، بخش کشاورزی است.

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه امسال از نظر منابع آب مشکلی نداریم، خاطر نشان کرد: باید تاسیسات آبرسانی کنترل و بازبینی شود.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه زمان کشاورزی عملا آغاز شده، باید اگر بخشی از کار باقی مانده در اولویت قرار گیرد، تأسیسات آبرسانی و ایستگاه های پمپاژ و سایر تاسیسات تحت مسئولیت آبیاری، برای خدمات رسانی به کشاورزان آماده باشد تا در جریان کشاورزی با مشکل مواجه نشویم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.