دکتر محمد رضا نقی پور روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بیشترین مرگ و میر مبتلایان کرونا در استان گیلان نیز ٦٠ سال به بالا گزارش شده که  البته در کل کشور نیز بیشترین گروه سنی مبتلایان و فوت شدگان ناشی از بیماری کرونا نیز اینگونه است.

وی درباره ابتلای کودکان به بیماری کرونا خاطر نشان کرد: اگر چه امکان ابتلای کودکان به بیماری کرونا وجود دارد  اما بیماری آنان خفیف است و در کل ابتلای شدید کودکان به این بیماری و  مرگ و میر ناشی از آن  نادر است.

وی در ادامه با بیان اینکه بیماری کرونا در گیلان تحت کنترل است، افزود : هم اکنون ورودی های بیمارستان های گیلان از مبتلایان این بیماری نسبت به ابتدای شیوع ویروس کرونا  در  استان یک سوم کاهش یافته است. 

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان اظهار امیدواری کرد تا با رعایت توصیه های بهداشتی و در خانه ماندن مردم و اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی شاهد اوج دوم بیماری کرونا در استان نباشیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان شامگاه گذشته در گفت و گویی بیان کرد: ٢ نوزاد مبتلا به ویروس کرونا طی یک دوره درمان در بیمارستان ١٧ شهریور رشت در این استان بهبود یافتند.

دکتر سید حسن میری افزود: این ٢ نوزاد چهار و ١٤ روزه بودند که پس از پذیرش در بیمارستان ١٧ شهریور رشت ، تست کرونا آنان مثبت شده بود که به همت تیم درمان بخش نوزادان این بیمارستان ، این ٢ نوزاد پس از بهبودی ترخیص شدند.

گزارش های پزشکی نشان می دهد که یکی از این نوزادان در مجاورت بیمار کرونایی قرار گرفته و دچار کووید ١٩ شده و دیگری هیچگونه تماسی با بیماران کرونایی نداشته است.

 بر اساس اعلام مسئولان از ابتدای شیوع کرونا تا سوم فروردین در مجموع افزون بر هشت هزار و ۱۷۹ بیمار به دلیل مشکلات حاد تنفسی در بیمارستان های دولتی و خصوصی گیلان بستری شده اند. تا تاریخ یاد شده یک هزار و ۵ بیمار در بیمارستان های استان بستری بودند . آماری از درگذشتگان ارائه نشده ولی گفته شده که  بخش زیادی از مبتلایان بهبود یافته و ترخیص شده اند و تعدادی نیز در حال گذران دوران نقاهت خود هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.