کارشناس مسئول برنامه هپاتیت مرکز بهداشت استان گفت: با توجه به اقدامات پیشگیرانه و مراقبت‌های بهداشتی از سال 90 تاکنون نوزاد مبتلا به هپاتیت در یزد متولد نشده است.

به گزارش ایسنا-منطقه یزد،« مهدی یاوری» با بیان این که از ابتدای سال 1390 تاکنون 663 مادر مبتلا به ویروس هپاتیت ب در استان یزد زایمان کردند، اظهار کرد: با اقدامات پزشکی و بهداشتی انجام شده، هیچ کدام از کودکان متولد شده از این مادران به بیماری هپاتیت ب مبتلا نشدند.

وی افزود: اگر چنانچه خانمی باردار است باید درمان را تا پس از تولد نوزادش به تعویق بیندازد و در صورتی که خانم مبتلا قصد بارداری در آینده نزدیک داشته باشد باید قبل از شروع درمان با پزشک خود مشورت کند زیرا بین خاتمه درمان و شروع بارداری باید چندین هفته فاصله باشد.

کارشناس مسئول برنامه هپاتیت مرکز بهداشت استان گفت: مادران متلا به هپاتیت ب باید در سه ماهه آخر بارداری تحت نظر پزشک از داروهای آنتی ویروس استفاده کنند.

یاوری تصریح کرد: کلینیک هپاتیت واقع در مرکز جامع خدمات سلامت نیکوپور برای تمامی بیماران شناسایی شده هپاتیت، تشکیل پرونده داده و مراحل درمانی آنها را با هزینه‌های کم و با تعرفه دولتی انجام می‌دهد.

وی در پایان با تاکید بر این‌که خدمات تشخیصی و درمانی این بیماری نیازمند حمایت مالی مردم و خیرین است خاطرنشان کرد: شماره حساب 80000800 با شناسه واریز 98023010000002913 بنام دانشگاه علوم پزشکی یزد جهت کمک‌های خیری درمان هپاتیت در نظر گرفته شده است .

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.