به گزارش خبرنگار ایرنا، علی اکبری روز پنجشنبه در نشست خبری در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان گیلان در رشت افزود: بدهی های سال 96 بیمه سلامت به مبلغ 486 میلیارد تومان بوده که تمامی آن به بخش های دولتی و خصوصی پرداخت شده است.
وی با بیان این که با توجه به تسویه حساب سال 96 ، فاصله پرداختی ها بسیار کم شده، اظهار داشت: به طور میانگین پرداختی به داروخانه ها، آزمایشگاه ها، تصویربرداری و فیزیوتراپی طرف قرارداد تا مرداد و پزشکان، دندانپزشکان و درمانگاه ها تا شهریور امسال به طور قطعی پرداخت شده ضمن این که مطالبات دانشگاه علوم پزشکی تا شهریور به صورت قطعی و ماه های مهر و آبان امسال تا 70 درصد به صورت علی الحساب پرداخت شده است.
مدیرکل بیمه سلامت استان گیلان خاطر نشان کرد: در راستای رضایتمندی بیمه شدگان و موسسات درمانی، ماهانه بین 38 میلیارد تومان به موسسات طرف قرارداد پرداخت می شود.
وی در ادامه سخنانش در نشست خبری با بیان این که بیمه شدگان سلامت گیلان، سالانه به طور میانگین شش میلیون و 275هزار و 445 بار به مراکز مراجعه می کنند، اضافه کرد: روزانه یک میلیارد و 224 میلیون تومان به موسسات طرف قرارداد استان برای ارائه خدمات به بیمه شدگان پرداخت می شود.
اکبری یادآور شد: برای ارائه خدمات مطلوب به بیمه شدگان و افزایش رضایتمندی آنان با 35 بیمارستان ، یک هزار و 176 پزشک، 336 داروخانه، 87 آزمایشگاه، 59 پرتو پزشکی، 89 توانبخشی، 43 درمانگاه و چهار مرکز جراحی محدود قرارداد همکاری منعقد شده است.
وی بیان داشت: با تمهیدات انجام شده در سال آینده سعی خواهد شد تا بر اساس تکالیف جدید سازمانی از افزایش بیش از حد هزینه های بیمه سلامت جلوگیری به عمل آمده و منطبق با نظام جدید پرداخت، شاهد کنترل بهینه هزینه ها باشیم.
بر اساس آخرین آمار حدود یک میلیون و 300 هزار نفر در گیلان تحت پوشش بیمه سلامت استان هستند.
7286/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.