حسن رستم زاد در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: ممنوعیت گذر خودروهای غیربومی برای قطع شیوع ویروس کرونا در ورودی استان گیلان از سمت آستارا با نظارت ویژه اجرا شده است.

وی با بیان اینکه طرح تب سنجی در گردنه کوهستانی حیران به خوبی اجرا می‌شود و همکاری نیروهای بیمارستان، اصناف و سازمان‌های مردم نهاد جهت مبارزه با کرونا قابل تقدیر است، افزود: عوامل نظارتی مستقر در گردنه حیران، برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا مانع ورود بیش از ۵۰۰ دستگاه خودرو دارای پلاک غیر گیلان به این استان شدند.

رستم زاد، گفت: عوامل پلیس راه، مرزبانی و هلال احمر از ۲ روز قبل فقط به خودروهای پلاک بومی و کامیون‌های حامل مواد غذایی و سوخت، اجازه ورود به استان گیلان را می‌دهند.

وی، ادامه داد: درصد بالایی از مردم با عمل به توصیه‌های وزارت بهداشت، خود مراقبتی و ماندن در خانه، مانع گسترش ویروس شده‌اند و متأسفانه عده‌ای با ساده انگاشتن مساله، برای خود و نظام سلامت مشکل ایجاد کرده‌اند.

فرماندار آستارا، افزود: تحمل خانه نشینی بهتر از مواجهه با خطر بیماری کرونا است و باید این امر مورد توجه هموطنان قرار گیرد و گشت و گذار در روز طبیعت را به زمان دیگر موکول کنند.

رستم زاد، اظهار کرد: ورودی روستاهای گیلده، چملر، سیج و دگیرمانکشی و همچنین دهستان گردشگر پذیر حیران برای جلوگیری از ورود گردشگر و پیشگیری از شیوع کرونا، با تخلیه شن و ماسه تا اطلاع بعدی مسدود شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.