ارسلان زارع روز پنجشنبه در نشست شورای برنامه ریزی استان افزود: جهش تولید شعار نیست، بلکه سیاست است و باید بعنوان یک ضرورت ملی و محلی مورد اهتمام ویژه مسئولان قرار گیرد و فعالیت ها افزایش یابد.
وی ادامه داد: بر همین اساس برای تحقق جهش در تولید، حتما باید کار فراتر از روال معمول باشد و  یکی از ارکانی که می تواند موثر باشد شورای برنامه ریزی و توسعه استان، کمیته ها و ستاد اقتصاد مقاومتی است و نباید این شورا را تنها به منزله جلسه ای بمنظور توزیع اعتبارات و یا صرف بررسی پروژه های عمرانی و اقتصادی استان دانست بلکه با دستورات گوناگون باید زمینه تحقق توسعه را فراهم کرد.
وی با تاکید بر اینکه برای سال جدید باید جهش تولید اتفاق افتد،   افزود: اولویت سال جدید، تکمیل پروژه های نیمه تمام بالای ۶۰ درصد است و باید کارها با این اولویت انجام شود و برای تحقق شعار سال حتما نیاز است برای هر سازمان برنامه ای مشخص به لحاظ کمیت، کیفیت، اجرا و زمانبندی مشخص صورت گیرد و بر همین اساس، همه دستگاه های اجرایی استان برنامه های خود را در راستای تحقق شعار سال حداکثر ظرف یک هفته آینده باید تدوین و به دبیرخانه شورا ارسال کنند.
استاندار گیلان در بخش دیگری از سخنان خود به ظرفیت های ویژه گیلان اشاره کرد و گفت: در زمان بحران کرونا که همه مرزها بسته شده بود مرزهای گیلان از آستارا و انزلی باز بود و این موضوع نه تنها یک ظرفیت محلی بلکه ظرفیت ملی بشمار می رود و باید برای سال جاری تلاش کنیم تا از حداکثر ظرفیت واحدهای تولیدی و اقتصادی استان و حتی فراتر از آن در این راستا بهره ببریم.
زارع اظهار داشت: همچنین در سال گذشته به جز صادرات چمدانی، بیش از ۵۱۸ میلیون دلار صادرات از گیلان انجام شده است که این خود یک نقطه قوت برای استان است.
وی ادامه داد: باید در سال جاری تلاش کنیم از ظرفیت واحدهای تولیدی و اقتصادی بهره ببریم و به همین خاطر چند مولفه باید کنار هم دیده شود در این راستا باید به طور قطع نظام اداری و مالی از تولید و تولیدکننده حمایت کند.

استاندار افزود :  این موضوع بدان معناست که هم سازمان های ذیربط در صدور مجوز ها، حمایت ها و پیگیری ها باید جهادگرانه اقدام کنند و هم بانک ها حمایت مالی لازم و کافی را داشته باشند.
وی گفت: انتظار است ظرفیت های استان گیلان در بخش اقتصاد بیشتر شناسایی شود و دانشگاه ها و سازمان های ذیربط با انجام پروژه ها و تحقیقات گسترده تر زمینه فعالیت بیشتری را  برای شرکت های دانش بنیان فراهم کنند که یکی از امور ضروری در این راستا افزایش نوبت های کاری واحدهای تولیدی است زیرا اگر قرار باشد شرکت های تولیدی چون قبل عمل کنند جهشی اتفاق نخواهد افتاد.  
زارع با تاکید بر اینکه باید مشکلات واحد های تولیدی شناسایی و مرتفع شود، تصریح کرد: جهش یعنی آنکه کاری ویژه و شتابان صورت گیرد و انتظار داریم در کیفیت و کمیت این جهش ایجاد شود و نمودی بارز داشته باشد.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.