به گزارش خبرنگار مهر، ارسلان زارع سه شنبه در حاشیه جلسه ستاد مبارزه با کرونا با اشاره به آمار اعلام شده از آخرین وضعیت ترافیکی، اظهار کرد: در سه روز نخست سال جدید شاهد کاهش ۸۴ درصدی تردد و ورود مسافر به استان گیلان در مقایسه با سال گذشته بوده‌ایم.

وی ضمن قدردانی از اقدامات انجام شده در این زمینه و همچنین پرهیز مردم از سفرهای غیرضروری به گیلان، افزود: کاهش چشمگیر ورود مسافر به گیلان نشان می‌دهد که سیاست‌ها و اطلاع رسانی‌های تعیین شده برای کاهش تردد مطلوب است البته باید اقدامات خود مراقبتی، دیگر مراقبتی و توجه به توصیه‌های کارشناسان و پزشکان تا قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا ادامه یابد.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه گیلانیان با کاهش تردد در محورهای درون شهری و بین شهری موجب کاهش خطر شیوع ویروس کرونا شده‌اند، از صدا و سیمای مرکز استان، رسانه ملی و دیگر رسانه‌ها به سبب تنویر افکار عمومی و پخش مکرر پیام‌های بهداشتی و اخبار و مطالب پزشکی مرتبط تقدیر کرد.

وی با اشاره به کاهش نیروی شاغل در ادارات، سازمان‌ها و نهادهای دولتی و شهرداری‌ها تا یک سوم به منظور جلوگیری تجمعات به عنوان مصوبه جلسه امروز، گفت: مرخصی زندانیان نیز تا پایان فروردین ماه امسال تمدید می‌شود که این اقدام به منظور قطع چرخه بیماری است.

زارع با اشاره به تعطیلی مراکز خرید و تجاری تا ۱۵ فروردین ماه، افزود: صاحبان و افرادی که به تصمیم ستاد ملی مدیریت کرونا احترام می‌گذارند، مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.