مهدی ولی پور شامگاه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با شیوع ویروس کرونا در گیلان از نهم اسفند سال گذشته تا امروز این جمعیت از اقلام بهداشتی شامل ماسک، دستکش، ژل ضدعفونی، مایع ضدعفونی و مایع شوینده بهره مند شدند.

وی با اشاره به ارائه خدمات توسط ٤٩ هزار و ٥٩٨ نفر از داوطلبان جمعیت هلال احمر گیلان اظهار داشت: همزمان با گسترش کرونا در استان و فعالیت ١٦ شعبه و ٢٧ خانه هلال روستایی، اقداماتی شامل جمع آوری، بسته بندی، توزیع، غربالگری، تب سنجی، گندزدایی، حمایت های روانی، آموزشی، تولید، تهیه ماسک و دستکش با همکاری داوطلبان انجام گرفت.  

وی در ادامه با اشاره به فعالیت طرح بازرسی سلامت همزمان با ١٣ استان کشور در هفت محور خروجی گیلان، برخی شهرها و فرودگاه رشت خاطر نشان کرد: این طرح در آستارا، رودسر، رودبار، ماسال، سیاهکل، بندرانزلی و فومن با حضور امدادگران، نجاتگران و داوطلبان جوان هلال احمر، کارکنان بهداشت، اورژانس و نیروی انتظامی که به صورت شبانه روزی اجرایی شده است.

 به گفته وی، این گروه ها نسبت به تب سنجی، پایش و غربالگری سرنشینان خودروها اقدام می کنند که در صورت مشاهده هر گونه علائم بیماری، فرد مورد نظر با هماهنگی اورژانس برای قرنطینه به مراکز درمانی منتقل می شود.

مدیرعامل هلال احمر استان گیلان در ادامه بیان داشت: علاوه بر این از تاریخ هشتم اسفند ماه سال گذشته تیم های امداد و نجات این جمعیت در محورهای خروجی استان و فرودگاه رشت استقرار یافتند و تا روز گذشته ١٨٨ هزار و ٣٦ نفر از سرنشینان ٦٢ هزار و ٤٦٠ خودرو مورد پایش و تب سنجی تیم های امداد و نجات  برخوردار شدند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.