احمد احمدی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای کنترل و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و بر اساس وظیفه ذاتی جمعیت هلال احمر و برابر تصمیم ستاد کرونا در شهرستان ری و ستادپیشگیری از کرونای جمعیت هلال احمر، تیم های تب سنجی کرونایی، متشکل از نجاتگران جمعیت هلال احمر و نیروهای علوم پزشکی برای طرح تب سنجی به دانشگاه یادگار امام خمینی (ره) شهرری اعزام و  اقدام به تب سنجی کرونایی از پرسنل واساتید این دانشگاه می کنند.
وی ادامه داد: مهم ترین اقدامات دراین طرح تب سنجی، سنجش بیماری های زمینه ای، آموزش نکات ایمنی، بهداشتی ودرمانی در مقابله با ویروس کرونا وتوزیع ۵۰۰ ماسک در بین پرسنل واساتید دانشگاه است.
این مسئول با اشاره به فعالیت یک روزه تیم های پایش و ارزیاب جمعیت هلال احمر در دانشگاه یادگار امام خمینی (ره) شهرری افزود: این طرح  که با همکاری دانشگاه یادگار امام خمینی (ره) انجام شد هشت نیروی امدادی در ۲ تیم چهار نفره به پایش بیش از ۱۰۰ پرسنل واساتید کارکنان این واحد دانشگاهی پرداختند. 
احمدی با اشاره به  اقدامات جمعیت هلال احمر شهرستان ری برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا،  افزود : جمعیت هلال احمر استان همگام با سایر دستگاه ها به تشکیل ستاد کرونا دراین شهرستان  و نسبت به اطلاع رسانی در خصوص ویروس کرونا و ارائه آموزش ها از راه دور در قالب  اینفوگرافیک، کلیپ و تیزر  از طریق سایت اطلاع رسانی و صفحات مجازی و شبکه های اجتماعی اقدام کرده است.
این مسئول ادامه داد: جمعیت هلال احمر استان بصورت مداوم به شستشو و نظافت و گندزدایی محیط های اداری و اماکن درمانی و نسبت به  تهیه و در اختیار قراردادن مواد ضد عفونی جهت رعایت بهداشت فردی کارکنان و نجاتگران پایگاه ها اقدام کرده است.
رییس هلال احمر شهرستان ری به طرح ملی امداد و نجات نوروزی و  بیستمین طرح ملی خدمات نوروزی جمعیت هلال احمر اشاره و خاطرنشان کرد: امسال با توجه به موضوع ویروس کرونا و محدود شدن دید و بازدیدها و کاهش سفرهای نوروزی، در تمام پایگاه ها و پست های جمعیت هلال احمر فعالیت های پیشگیری از ویروس کرونا را پیگیری خواهیم کرد.
هلال احمر شهرستان ری در حال حاضر ۲ هزار و ۶۰۰ عضو در بخش جوانان دارد که دوره‌های مقدماتی و پیشرفته امداد و نجات را زیر نظر استادان برجسته کشور گذرانده اند.
 شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی درحدود یک میلیون نفر در جنوب استان تهران واقع شده که دارای پنج شهر شهرری، باقرشهر، کهریزک، قیامدشت و حسن آباد و چهار بخش مرکزی، کهریزک، فشاپویه، خاوران و قلعه نو است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.