سید حسین میرضایی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص اقدامات صورت گرفته برای پیشگیری و مقابله با کرونا در جمعیت هلال احمر استان قم، افزود: شب گذشته بیش از ۶۰۰ هزار پیامک حاوی پیوند سایت https://test.corona.ir در راستای سنجش آنلاین کرونا بر اساس به‌روزترین الگوریتم تشخیصی ارسال شد.

وی با بیان اینکه این طرح با همکاری جمعیت هلال احمر، سازمان نظام پزشکی و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در سطح کشور در حال اجرا است، افزود: با توجه به شرایط موجود و ازدحام بیماران در مراکز درمانی و افزایش خطر ابتلاء به کرونا در تجمعات، مردم با این تست آنلاین می‌توانند تشخیص اولیه نسبت به ابتلاء یا عدم ابتلاء به کرونا را بررسی کنند.

مدیر کل روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم با اشاره به اقدامات جمعیت هلال احمر از روزهای نخست در مقابله و پیشگیری از کرونا، تصریح کرد: برگزاری نشست مدیران هلال احمر قم و اداره کل بحران استانداری در راستای اقدامات پیشگیرانه از ابتلای شهروندان نخستین تلاش برای انجام اقدامات هماهنگ بود.

میرضایی گفت: استخراج، تولید و بازنشر بیش از ۴۰۰ محتوای آموزشی در قالب بروشور، بنر، اینفوگرافی، موشن گرافی، ویدئو و صوت‌های کوتاه آموزشی و تصاویر شامل راه‌های پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا، علائم بیماری، حمایت‌های روان شناختی و غیره در فضای مجازی کانال‌های سروش و ایتا و تلگرام، واتساپ و شبکه اجتماعی اینستاگرام از دیگر فعالیت‌های هلال احمر بود.

وی اظهار داشت: فعالیت تیم‌های حمایت روانی اجتماعی (سحر) جمعیت هلال احمر با تولید محتوای متناسب با پیشگیری از استرس و حمایت‌های روانشناختی حوزه آموزش با همکاری مرکز مشاوران ایران و نصب بنرهای آموزشی در ادارات و مراکز هلال احمر از دیگر فعالیت‌های انجام شده طی این مدت است.

مدیر کل روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم گفت: توزیع ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی و داروی تقویت سیستم بدن در داروخانه‌ها با همکاری داوطلبان و جوانان، ارائه بروشور و پیام‌های آموزشی در داروخانه و مراکز جمعیت هلال احمر، ارائه آموزش راه‌های پیشگیری از ابتلاء به کرونا در کانون غنچه‌های هلال احمر مهدهایی که والدین آنها در حوزه درمان مشغول خدمتند و تعطیل نشده‌اند نیز از دیگر اقدامات پیشگیرانه هلال احمر به شمار می‌رود.

وی با اشاره به توزیع ماسک و محلول شستشو و دستکش در ادارات تابع جمعیت و تب سنجی کارکنان در این ایام، عنوان کرد: آغاز به کار خط تولید ماسک با همکاری هلال احمر و اجرای طرح ابتکاری پویش «من شما را دوست دارم پس به شما دست نمی‌دهم» به همت کانون دانشجویی و گندزدایی و ضدعفونی کردن محیط‌های اداری به اضافه آغاز فعالیت تیم‌های سحر در حمایت از سلامت روانی بیماران و خانواده‌ها از دیگر برنامه‌های هلال احمر قم در مبارزه با کرونا بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.