نگرانی از تشدید شیوع کرونا در گیلان

نخستین خبر را با مطلبی از ابراز نگرانی استاندار گیلان آغاز می کنیم که در حاشیه نشست رئیس جمهوری با استانداران، اعلام کرد : به دلیل ترددهای زیاد و حجم سفرها نگرانی های زیادی نسبت به افزایش شیوع کرونا در روزهای آتی است.

 زارع همچنین در راستای محدود کردن این ترددها در سطح شهرها تصریح کرد : فرمانداران و مسئولان شهرستان با جدیت تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر تعطیلی مراکز تجاری و خرید، پاساژها، بازارچه ها و مراکز تجمع تجاری تا نیمه فروردین ماه را اجرامی کنند.

گیلان و قم استانهای هدف ارتش برای رزمایش مقابله با کرونا

در خبری دیگر هم فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران هم امروز در دیداری با استاندار گیلان گفت : در قالب رزمایش لبیک یا خامنه ای که یک هفته قبل اجرایی شده دو استان گیلان و قم را  استان‌های هدف قرار داده اما به ۹ استان دیگر بنا به تقاضای استانداران ورود کردیم.

۷۵۰ نفر از شرکت کنندگان درطرح مبارزه با کرونا در گیلان بستری شدند

خبر دیگر، مطلبی است که از قول رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان منتشر شد و طی آن اعلام کرد که ۸۲ درصد جمعیت استان تاکنون در طرح ملی بسیج مبارزه با کرونا شرمت کرده اند و از این تعداد حدود سه هزار نفر به بیمارستان های استان ارجاع داده شده اند که ٧٥٠ نفر آنان در بیمارستان ها بستری شده و تحت درمان و مراقبت قرار گرفتند.

مراقب باشید دیسانیا سراغتان نیاید

مراقب باشید دیسانیا سراغتان نیاید نیز  مصاحبه ای هشداری با یک  پژوهشگر، مشاور و مددکار اجتماعی گیلان است که نسبت به ابتلای افراد به نوعی از افسردگی موسوم به دیسانیا در روزهای خود قرنطینگی هشدار داده و توصیه هایی برای جلوگیری افراد از ابتلا به آن کرده است.

فوت ۴۳ صومعه سرایی بر اثر بیماری حاد تنفسی

در خبری دیگر هم رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) صومعه سرا از فوت ۴۳نفر در این شهرستان بر اثر مشکل حاد تنفسی خبر داده و  گفته است: تست کرونا تعداد از افراد تایید شده و مبتلا به این ویروس بوده اند.

توزیع اقلام بهداشتی در روستاهای بخش مرکزی آستارا 

در خبر کرونایی دیگر هم بخشدار مرکزی آستارا از توزیع ۶ هزار ماسک و سه هزار لیتر محلول ضدعفونی در تعدادی از روستاهای این بخش، با هدف پیشگیری از شیوع بیماری کرونا خبر داده است.

 کرونا و لحظه های خوش عیددیدنی مجازی و استراحت کردشگاه ها

امروز دو گزارش هم منتشر شد که یکی از آنها با عنوان "کرونا و لحظات خوش عید دیدنی های مجازی در گیلا ن " به  نقش فضای مجازی در این مقطع زمانی پرداخته  و  اینکه چطور  فضای مجازی به کمک مردم در شرایط کنونی شتافته تا بتوان در پویش درخانه بمانیم جامه عمل پوشانده در عین آنکه افراد خانواده با  گردهم آمده و به لطف فضای مجازی دیدارها تازه کنند.

کرونا به گردشگاه‌های آستارا فرصت استراحت داد

 گزارش دفتر آستارا هم به این موضوع پرداخته که گردشگاه‌های طبیعی، مذهبی و تاریخی آستارا که همیشه در تعطیلات نوروز پذیرای خیل گردشگران و بازدیدکنندگان بودند، امسال به دلیل خانه‌نشینی اغلب هموطنان برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا، روزهای خلوت و استراحت را تجربه می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.