دکتر سعید کشمیری روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: هفت نفر بیمار که جواب آزمایش آنها مثبت اعلام‌شده‌است، سه نفر از یک خانواده عشایر از بخش ارم شهرستان دشتستان بودند که بعد از برگشت فرزندشان از تهران به این بیماری مبتلا شدند.

وی اضافه کرد: یک بیمار نیز که اهل بوشهر و ساکن استان‌های درگیر است اما برای دوره نقاهت عمل قلب باز به هندیجان آمده و با علائم بیماری به بیمارستان دیلم مراجعه کرده بود که با وخیم شدن وضعیت وی به بیمارستان شهدای خلیج‌فارس بوشهر منتقل شد که هم‌اکنون حال وی بهتر است.

کشمیری ادامه داد: روز شنبه همین هفته نیز یک مورد فوتی در استان بوشهر گزارش شد که امروز جواب آزمایش‌های وی مثبت اعلام شد و با این حساب جمع فوتی‌های استان بوشهر ناشی از ویروس کرونا به ۲ نفر رسید.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: فوتی مردی ۶۵ ساله که روز شنبه فوت شد ساکن شهر بوشهر بود که پس از مراجعه به بیمارستان با اصرار و رضایت شخصی خود بیمارستان را ترک کرد و مجددا با حالت وخیم به بیمارستان مراجعه کرد اما فوت شد.

وی بیان کرد: همچنین یک مرد ۷۵ ساله ساکن استان‌های شمالی شاغل در عسلویه از بیمارستان این بندر به بیمارستان شهدای خلیج‌فارس بوشهر ارجاع و آزمایش کرونای وی مثبت اعلام شد و اکنون در این بیمارستان بسترب و تحت مراقبت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: یک بیمار زن ۵۸ ساله در گناوه نیز جواب آزمایش کرونای وی مثبت اعلام شد که این بیمار بعد از طی دوره درمان از بیمارستان ترخیص و تحت قرنطینه خانگی قرار گرفت.

وی بیان کرد: بیمارانی که قرنطینه خانگی می‌شوند به خانواده‌های آنان قبل از ترخیص آموزش‌های لازم ارائه می‌شود.
دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر افزود: همچنین همکاران ما به صورت روزانه به منزل این بیماران مراجعه و علائم و وضعیت آنان را رصد می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با تأکید بر اینکه مردم باید بیماری کرونا را جدی بگیرند، بیان کرد: ما می‌توانیم با رعایت نکات بهداشتی و توصیه‌ها، زنجیره انتقال ویروس را در استان بشکنیم.
کشمیری گفت: باید هرکسی وارد خانه می‌شود اول دست‌هایش را بشوید، مغازه‌داران از مشتریان بخواهند دست‌های خود را ضدعفونی کنند و کارمندان از ارباب‌رجوعان درخواست کنند اول دست‌ها را ضدعفونی کنند بعد برای انجام کار وارد اتاق کار شوند.

وی افزود: همچنان توصیه اکید ما به مردم در خانه ماندن، عدم تردد و سفر، شستن دست‌ها ۲۰ بار در روز هر بار به مدت ۲۰ ثانیه است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.