دکتر احمد لسانی روز شنبه در جلسه قرارگاه پدافند زیستی و ستاد مقابله با شیوع گسترش ویروس کرونای شهرستان صومعه سرا افزود: در ۲۴ساعت اخیر ۱۳ بیمارتنفسی جدید به بیمارستان امام خمینی صومعه سرا مراجعه کرده اند که ۱۲نفر در بخش ایزوله بستری شده اند و ۴ نفر هم ترخیصی داشته ایم

وی عنوان کرد : در مجموع طی یک ماه اخیر ۱۷۴ نفر مشکوک به کرونا به بیمارستان امام خمینی مراجعه کردند که ۱۳۰نفر آنها در بخش ایزوله بستری شدند .

رئیس شبکه بهداشت و درمان صومعه سرا هم در این جلسه گفت : در ۴۸ ساعت اخیر آمار مراجعه کنندگان به مراکز درمانی افزایش یافته است

ابراهیمی افزود: اگر مردم از ترددها و رفت آمدهای غیر ضروری و سفر خودداری نکنند بطور حتم شاهد افزایش مراجعات به مراکز درمانی و بهداشتی و شیوع و اوج گیری مجدد بیماری کرونا خواهیم بود.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه شیفت کشیک داروخانه ها اجباری است، افزود :علاوه بر داروخانه شبانه روزی یک داروخانه دیگر هم باید فعالیت داشته باشد که نظارت برآن برعهده مرکز بهداشت و درمان است.

وی با ابراز نگرانی از موج دوم شیوع و ابتلا به ویروس کرونا بر اثر تردد های غیر ضروری اظهارداشت: اگر چه مراجعات در چند روز اخیر نسبت به گذشته کاهش یافته بود اما با افزایش رفت و آمدها در این روزها این نگرانی به شدت افزایش یافته است که دوباره شاهد افزایش مبتلایان باشیم .

افزایش دوبرابری آمار مراجعه به مراکز درمانی در روزهای اخیر 

 فرماندار شهرستان صومعه سرا هم در این جلسه گفت : با بی توجهی مردم به هشدارها و عدم رعایت نکات بهداشتی و پیشگیری آمار مبتلایان سیر صعودی به خود می گیرد.
سید جلال سیدمحمدی افزود: هم اکنون بیش از یک ماه از مبارزه کشور و شهرستان با این بیماری می گذرد و نیاز اساسی ما در شهرستان به پزشک متخصص و کادر درمانی است.
وی با تقدیر از زحمات مدافعان سلامت اظهار داشت: کادر درمانی که با همه وجود برای مقابله و نبرد  با این بیماری با از جان گذشتگی حضور یافتند شایسته قدردانی و احترام هستند و این امر جز با کاهش مشکلات آنان که در گرو رعایت همه مردم و توجه به توصیه های بهداشتی به ویژه در خانه ماندن است.
وی با اشاره به اینکه سپاه ارتش هلال احمر و تمامی اعضای ستاد مبارزه با ویروس کرونا پای کار آمده اند، افزود: همه دستگاه های اجرایی و خدماتی در آمادگی کامل بسر می برند ودر راستای رفع این مشکل در حال انجام فعالیت هستند .
وی در ادامه اظهار داشت: ترددهای غیر ضروری در سطح شهر نگران کننده است و مشکلات متعددی از جمله بالا رفتن شمار مبتلایان را درپی دارد بطوری که هم اکنون در چند روز اخیر آمار مراجعات به مراکز درمانی دو برابر شده و و رونذ به افزایش را نشان می دهد.
وی در ادامه افزود: نیازمند حمایت و همدلی اصناف و اتحادیه هستیم تا فقط صنوف خدمت رسان مانند نانوایی و خواربارفروشی داروخانه و..فعالیت نموده و سایر اصناف تاپایان ۱۹ فروردین ملزم به رعایت محدودیت ها هستند .
به گفته وی ، تا کنون ۵۳ واحد صنفی متخلف به علت رعایت نکردن موازین بهداشتی در شهرستان صومعه سرا ب پلمپ شده است.
شهرستان صومعه سرا با حدود ۱۳۰هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.