رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آستارا روز پنجشنبه گفت: به دلیل خطر شیوع ویروس کرونا این آئین ها بدون حضور تماشاگر اجرا و فیلمبرداری شد و فیلم ها با همکاری خبرنگاران و فعالان فضای مجازی از امروز در شبکه های اجتماعی برای شهروندان و گردشگران پخش می شود.

پردل امیری نژاد اظهار کرد: متاسفانه بسیاری از آئین ها غبار فراموشی گرفته و تولید و پخش محتواهای فرهنگی هنری در فضای مجازی برای روزهای خانه نشینی مردم، سرگرم کننده و مفید است.

وی اظهار کرد: پس از ریشه کن شدن ویروس کرونا همایش ثبت آبشار لاتون به عنوان مرتفع ترین آبشار ایران و جشنواره های گل گاو زبان، عسل و کیوی در آستارا برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آستارا برای تثبیت و ترویج هویت فرهنگی شهرستان برنامه سالانه تنظیم کرده است و با توجه به ثبت جهانی نوروز، از برنامه های فرهنگی در این رابطه استقبال خواهیم کرد.

ویروس کرونا جزو خانواده بزرگی از ویروس‌ها است و از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود و در معمولی‌ترین حالت، باعث سرماخوردگی می‌شود اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان "سارس" می‌شود که نشانه‌های ابتلا به آن تب، سرفه و تنگی نفس است.

این ویروس که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در چین شروع شد، علاوه بر ۳۰ استان و منطقه چین، به بیش از ۱۶۰ کشور از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا، فرانسه ، امارات متحده عربی و ایران نیز سرایت کرده است.

طبق آخرین اعلام فرمانداری آستارا، ۲۹۲ بیمار مشکوک به کرونا و آنفلوآنزا در بیمارستان این شهرستان بستری بودند و ۲۳۸ نفر آنها بهبود یافته و مرخص شده اند و تعدادی تحت درمان هستند.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.